yamaha ns10 xlr mod?

dannykorrson

gebruik standaard
Lid sinds
27 juni 2017
Berichten
447
Locatie
in de alpen
een kennis van mijn pa heeft een setje ns10 pro's waar hij van af wil voor een goed prijsje dus toen dacht ik ze even te testen of het misschien wat voor mij is. :okdan:

vanmiddag kwam hij de speakers even langs brengen, kijk ik achterop en zie ik dit:

Untitled-1.jpg

zo iets op ns10's heb ik dus nog nooit gezien

ik had nog een oude versterker liggen, maar die heeft natuurlijk alleen maar uitgangen voor klassische koper kabeltjes :stupid

hebben jullie al eens passive speakers met balanced steckers thuis gehad? op wat voor amp zet je zulke dingen? :W
 
Een rodec hda 450 bijvoorbeeld. Stelt niet veel voor he. Koop 2 mannelijke xlr stekkers en kabel er aan en die kabel naar je amp.
Aansluiting op de speakers kan je zien of uitmeten.
 
Deze hebben wel een xlr maar het is gewoon de NS10m Studio die recht op staat kwa tekst. Dus tussen de oude en de nieuwere versie in. Hebben de zelfde tweeters als de nieuwere studio. Je hoeft er geen wc rollen voor te doen!
 
Een rodec hda 450 bijvoorbeeld. Aansluiting op de speakers kan je zien of uitmeten.

bedankt voor de tip! :W
misschien vind ik die ergens, en anders zoek ik er gewoon eentje met een xlr stekkert

het is gewoon de NS10m Studio, Je hoeft er geen wc rollen voor te doen!

leuk om te weten, ik kende tot nu toe alleen de 10m en de studio :okdan:


ik was iets verbaasd dat er een mannetje en een vrouwtje achter in zaten, waarbij er standaard alleen maar een + en - op zitten

nu nog maar even op zoek naar en juiste amp
 
ehh de tweeters horen aan de buitenkant. ;)
 
Ligt eraan hoe groot zijn studio is:)

Zou kunnen maar weet jij 1 studio waar ze die tweeters aan de binnen kant hebben maakt ook verder niet uit, denk ik. maar nooit gezien.
 
Ligt eraan hoe groot zijn studio is:)


Inderdaad.
Houdt verband met de cancelling frequency die veroorzaakt kan worden door de afstand van de woofers tot de zijwand.
In kleinere ruimtes kan de orientatie van belang zijn om uit te komen op de minst schadelijke "cancelling frequency" van de zijwand.
Ook speakers ondersteboven (woofer boven en tweeter onder) kan in bepaalde sitaties (afstand woofer tot plafond/vloer) de beste oplossing blijken.

Al zal het hier niet echt om een weloverwogen plaatsing keuze gaan, vermoed ik zo. ;)
 
Al zal het hier niet echt om een weloverwogen plaatsing keuze gaan, vermoed ik zo. ;)

met deze aanname lig je korrekt ;)

ik ben verhuisd en nu bezig om in mijn nieuwe hok alles in te richten.
heb vorige week standaards voor de hs8's besteld dat de woofers mooi op oorhoogte voor de tafel en weg van de muur kunnen staan, voor die ns10's vind ik nog wel een oplossing tzt :mega:
 
in principe zijn die xlr stekkers wel lekker handig

men zou ook makkelijk het andere einde van de kabel kunnen strippen voor in de versterker
ik moet ze even open schroeven om te kijken hoe ze de kabels getrokken hebben..
 
Back
Top