Hoe input levels MOTU 2408MK3 verhogen?

Eurynom3

Ouwe rot
Lid sinds
29 januari 2009
Berichten
2.320
Locatie
Katwijk
Hopelijk kan iemand mij helpen. Op dit moment gebruik ik SonarWorks Reference 4. Hiervoor heb ik de volgende microfoon aangesloten: Sonar*works XREF 20 Mic. Deze wordt gevoed door een 48 volt phantom voeding.

- De output van de XREF 20 Mic gaat naar de input van de MOTU 2408 MK3 (de micrfoon komt binnen op de input van de 48 V phantom voeding en gaat via een output naar de MOTU 2408 MK3.
- Middels CueMix FX heb ik het volume helemaal omhoog gedraaid naar 12 dB van het betreffende input kanaal

Toch blijft het input volume echt heel laag (zie bijlage). Hoe krijg ik in godsnaam het input signaal omhoog? Ik heb van alles geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar. Doe ik iets niet goed?
 

Attachments

  • Screen Shot 2017-11-12 at 13.33.50.png
    Screen Shot 2017-11-12 at 13.33.50.png
    126,4 KB · Bekeken: 136
Bij de 2408 moet je het ding effe open schroeven. Zitten jumpertjes waarmee je van -10 naar +4 kan.
 
Of is dat alleen bij de 2408 MKII......?
 
Zover ik weet staat dit al goed (zie bijlage). En toch krijg ik het niet hoger..
 

Attachments

  • Screen Shot 2017-11-12 at 14.53.06.jpg
    Screen Shot 2017-11-12 at 14.53.06.jpg
    37,8 KB · Bekeken: 124
Aaaaah okay. bij de MK3 kan je dat dus softwarematig doen.

Collega van mij heeft zo'n ding achter een Microbook hangen met fantoom uit de Microbook. Dat werkt wel goed...
 
Zelfde microfoon bedoel je? Het is een kwestie van uitzoeken waar het aan ligt. Of het ligt aan de MOTU 2408mk3, of aan de voeding of aan de microfoon. Aan de laatste 2 kan ik niets instellen dus mogelijk werkt het zoals het hoort door een defect.

Alle hulp is welkom :)
 
Als je de input op -10 zet win je weet wat db's. Heb je niet een mic preamp liggen die je er tussen kan hangen?
 
Op -10 klinkt het dus nog zachter. Als het niets anders is, en alles werkt zoals het hoort te werken dan moet ik de phamtom voeding weg doen en iets kopen met 48v voeding die het signaal kan versterken. Maar dat moet zo min mogelijk geld kosten, anders wordt het grapje nog te duur. Dus als men een goede preamp weet met xlr in en uit (en 48v phantoom voeding), waarbij je signaal dus flink kan versterken dan hoor ik het graag.
 
Op -10 klinkt het dus nog zachter. Als het niets anders is, en alles werkt zoals het hoort te werken dan moet ik de phamtom voeding weg doen en iets kopen met 48v voeding die het signaal kan versterken. Maar dat moet zo min mogelijk geld kosten, anders wordt het grapje nog te duur. Dus als men een goede preamp weet met xlr in en uit (en 48v phantoom voeding), waarbij je signaal dus flink kan versterken dan hoor ik het graag.


Je hebt geen mixer liggen neem ik aan? Wat heb je op min tien gezet? De input gevoeligheid of de trimpot?
 
Input gevoeligheid. Zoals hierboven ook in een bijlage is te zien. Op +4 heb ik het meeste input volume (dat is ook de stand van mijn beginpost). Helaas geen mixer liggen nee...
 
Motu Microbook kost 50 euri 2e hands
 
Met Microbook heb ik helaas dezelfde software om input te boosten als nu. Helaas geen optie. Toch bedankt voor het meedenken.
 
Volgens mij heeft jouw motu geen microfooningang en heb je de microfoon zo in een lijningang gestoken? Dit zou je volumeprobleem wel verklaren. Ik lees ook dat je wel een phantom power unit gebruikt, maar dit is geen voorversterker en dus heb je te weinig volume.Dit is op te lossen door je mic aan te sluiten op een mic input of door een mic voorversterker te gebruiken naar een lijningang toe.
 
Klopt wat je zegt.

Ik heb gekeken naar een mic voorversterker van tussen de 50 en 75 euro (met XLR ingang). Maar ik vind er vrijwel geen een die het geluid niet vervormd. Dat lees je in de reviews. BEstaat zoiets voor de prijs die ik noem? Het geluid mag namelijk echt niet vervormen.
 
Alks je geen midinput hebt nu dan ontkom je er sowieso niet aan om of een voorsteken of een geluidskaart met micinput te kopen. 50 tot 75 euro is niet veel, maar tweedehands zou je misschien wel iets van presonus bijvoorbeeld kunnen vinden wat aansluit bij je budget. Nieuw lijkt me moeilijk, maar zelf zou ik naar de winkel gaan met je mic en laptop en de voorversterkers binnen je budget even testen en opnemen. Dan kun je thuis alles terugluisteren en je beslissing maken. Niet alles wat in reviews staat hoeft ook voor jouw situatie te kloppen. Een als je wat van opnemen weet dan kun je ook met minder materiaal echt wel een goede opname maken.
 
Werk je met een mac? Zo ja, dan kun je twee geluidskaarten tegelijkertijd laten draaien. Zo niet, dan heb je denk ik twee mogelijkheden. De eerste mogelijkheid is om bij midopnames je nieuwe geluidskaart aan te sluiten en de oude even af te koppelen. De tweede mogelijkheid is om je nieuwe geluidskaart via usb alleen van stroom te voorzien en dan de output aan te te sluiten op je motu (als de presonus het geluid doorstuurt naar de outputs als hij niet verbonden is met de computer).
Wat ik zelf had gedaan is een nieuwe geluidskaart kopen met midinput die je oude geluidskaart helemaal vervangt of een micpreamp kopen als je je oude geluidskaart wil blijven gebruiken. Misschien is dit niet helemaal duidelijk overgekomen in mijn vorige bericht. Ik hoop dat deze oplossing voor je werkt en anders even de presonus terugsturen en voor een andere optie gaan.
 
Back
Top