Hoe input levels MOTU 2408MK3 verhogen?

Je had beter een preamp kunnen kopen denk ik, je hebt al een hele mooie kaart.

Maar ik vind er vrijwel geen een die het geluid niet vervormd. Dat lees je in de reviews. BEstaat zoiets voor de prijs die ik noem? Het geluid mag namelijk echt niet vervormen.

En waarom is die presonus 100 euro geluidskaart met een mic input wel oke en een goedkope preamp niet?

Inderdaad als je geen mac draait gaat het niet werken tenzij die presonus in standalone modus de mic preamp kan doorlussen naar een uitgang die je weer aan je motu 2408mkIII hangt. Maar dan schiet je je doel een beetje voorbij toch? Dan zou ik die 100 euro eerder volledig uitgeven aan een mic preamp ipv van aan een doosje waar een mic preamp een functie van is.

Je gaat het gebruiken voor sonarworks reference geloof ik, ik zou desnoods tweedehands naar een leuke preamp kijken die je tussen je mic en motu hangt. Wat je ook kan doen, leen een preamp, maak een reference file met sonarworks en je bent klaar. Kun je altijd nog beslissen of je zelf wel of niet een preamp koopt. Wel weer opnieuw lenen als je de boel opnieuw inricht.
 
Je bent allemaal oplossingen aan het verzinnen die je signaal weg langer maken en meer kleuren. Die Microbook heeft een mic ingang met fantoom. Dus probleem opgelost. In Cuemix kan je dan netjes je gain regelen, maar omdat in de Microbook een pre amp zit zal dat stukje beter werken. En je doet dat niet met de software... de Microbook is DSP, dus de software is een afstandbediening voor je Motu.

Er staat een vrij nieuwe op marktplaats.
 
@Skuba: Ja ik werk met een MAC. Ik ga proberen de tweede geluidskaart (Presonus AUDIOBOX USB 96 van 100 euro) alleen van stroom te voorzien, en daarmee door te lussen naar de MOTU. De huidige phantom voeding haal ik er tussenuit. Anders tijdelijk even deze geluidskaart gebruiken voor de meting. Hele nieuwe geluidskaart kopen wordt echt een te dure grap. Ben heel blij met de MOTU, alleen voor het meten nu schiet hij even tekort.

@VCOVA: Signaal weg wordt toch niet langer. In plaats van de oude phantom voeding gebruik ik straks de Presonus AUDIOBOX USB 96). En hiermee zal ik het binnenkomende signaal versterken. En ik kan nog altijd via de Presonus direct naar mijn MAC gaan, in plaats via de MOTU. Dus dan is de weg zelfs korter.

Hij is al binnen en vanavond probeer ik het uit. Zal dan laten weten of ik de oplossing heb gevonden.
 
De Presonus is de oplossing. Voedt hem enkel via USB en signaal gaat gewoon mijn MOTU in. Nu kan ik eindelijk op laag volume de meting doen (wat al gelukt is). Iedereen bedankt voor het meedenken!
 
Back
Top