Monitor keuze hulp

J1206

Ingeburgerd
Lid sinds
21 september 2017
Berichten
49
Momenteel heb ik een setje Rokit KRK6 G2, maar ik vind ze nogal veel bass en 'agressief' geven geven. Mijn buurman heeft daarom ook al vaak van zich laten horen. Ik ben op zoek naar monitoren die wat rustiger geluid uitvoeren (ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven).

Wat raden jullie aan voor een niet al te grote en gehorige ruimte? Ik produceer voor de fun dus ze hoeven niet heel duur te zijn. (2dehands is ook ok).
 
Yamaha HS8's (Of andere uit de HS serie,) hebben een neutraler geluid dan die KRK's. Minder (geboost) laag!
 
Je hebt meer aan isolatie en akoestische panelen. En een goede koptelefoon, houd je buren te vriend.

Een KRK op x decibel gaat net zo hard klinken als een setje Adams of wat dan ook. Wat je hoort is deels de speakers en deels de ruimte - als je een rechthoek als kamer hebt kaatst het geluid vrolijk rond en krijg je last van “room modes”- de resonante frequenties van je studio. Test maar eens door een sinus op bepaalde frequenties af te spelen, sommige klinken veel luider terwijl je toch niet aan het volume hebt gedraaid.
 
KRK is 6,5 cm, de adams zijn wat kleiner, dus minder laag. Maar vooral: klinkt véél beter. Juiste antwoord is vast: headphones
 
Hier heb ik mezelf inderdaad ook over ingelezen. De 8 leek me redelijk groot, zat eerder aan 5 te denken of is dit echt te 'laf'?


Yamaha HS8's (Of andere uit de HS serie,) hebben een neutraler geluid dan die KRK's. Minder (geboost) laag!
 
Okokokok, ik voeg een onderwerp toe: Headphones.

Hier heb ik nog minder kennis van dan monitors. Laatst heb ik er een x aantal getest die volgens mij echt te goedkoop waren om kwaliteit te krijgen. Echter vond ik de Devine PRO 5000 redelijk klinken, al zijn de reviews hierover magertjes te noemen.

Wat is nou wel een goede aankoop?
 
Back
Top