KRK Rokit 8 RP8 G3 Studiomonitor of yamaha HS7

jeetn

Stamgast
Lid sinds
2 juli 2006
Berichten
473
Locatie
belgie
Welke van beide raden jullie aan om techno/acid te monitoren.

of hebben jullie andere ideeën in zelfde prijsklasse van max 220 euro stuk

Als het goedkoper kan is het natuurlijk beter , dan heb ik budget voor andere stuff
 
Ik heb de KRK RP6's en die doen hun werk prima (inmiddels staan ze er al een jaartje of 8 ), heel tevreden mee. Die zijn dus ook wat goedkoper (onder de 200 euro p.s.)
 
Ik vond de 5's het beste, de 6 en met name de 8 hebben een bak bas, dan even niks en dan komt het midden en hoog zeg maar. De 5 had weliswaar minder bas maar was vanaf 60Hz wel netjes overlappend bij alle frequenties (althans voor zo'n goedkoop ding zeg maar). Misschien beter voor de 5jes gaan en een losse subwoofer er bij halen als je echt al dat laag wil horen, maar naar mijn idee is dat prima opgelost met even checken met een koptelefoon voordat je de eindmix doet.

Volgens mij zijn de HS7's wat eerlijker dan de RP5's, maar dat echt nauwelijks echt getest hebbende. Keertje even wat geluid over gespeeld en dat was het.
 
Ik weet niet of de 'signature' sounds nog steeds gelden bij de nieuwere generaties, maar in 't verleden heb ik de RP5 G2, RP6 G2 en RP8G2 vergeleken met de HS50M en HS80M's.
Grootste verschil:
KRK's klinken gemiddeld genomen wat scooped/smiley EQ; beetje gehyped laag en hoog. Hoog is makkelijker te temmen met de HF adjust knop achterop. Yamaha's klinken meer mid-forward/aggressief met goede transient response, maar ear-fatigue ligt sneller op de loer. HS50M had veel te weinig laag.
RP6 vond ik zelf een stuk gebalanceerder dan de RP8 (veel te boomy). RP5 voor kleinere ruimtes idd beter, dus +1 voor wat bikkel zegt.
 
Back
Top