Goeie studioversterker ?

Niel

OPEN DIE GAIN & EQ !!!
Lid sinds
12 augustus 2003
Berichten
9.070
Locatie
NL
Ik ben op zoek naar een goeie studioversterker, liefst met één volumeknop (niet zoals bij de Alesis) of is dit onmogelijk?
Zelf hoor en zie ik vaak het merk Samson voorbijkomen, maar ik heb bijzonder weinig ervaring met echte studio versterkers.

Alle tips zijn welkom :)
 
Re: Goeie studioversterker ?

Origineel geplaatst door Niel
Ik ben op zoek naar een goeie studioversterker, liefst met één volumeknop (niet zoals bij de Alesis) of is dit onmogelijk?
Zelf hoor en zie ik vaak het merk Samson voorbijkomen, maar ik heb bijzonder weinig ervaring met echte studio versterkers.

Alle tips zijn welkom :)

Wij gebruiken hier brystons.

Ze zijn geloof ik wel wat duurder dan waar jij het over hebt.
 
zelf heb ik bij een hi end zaak 2 mono blocks gekocht . deze winkel heeft normaal gesproken alleen maar HEEL erg dure spullen en hebben achter de winkel nog een 2 de hands zaaltje ( inruil systemen )
mensen die daar iets kopen hebben echt geen rommel inruil .

bij jou in de buurt zijn vast ook wel van die winkels .

succes


ooh ja als je ook nog geen leuke nearfields heb kun je beter voor active gaan .. die heb je al voor een euro of 400
 
sjips dacht het wel erol heeft me ingehaald met berichten :(

!!!
 
Is dat net zoiets als het Anne Frank plantsoen? (maar dan anders)

Alleen zit mischa veel meer in de tsjet ;)
 
samson servo doet het heel lekker (vooral in combinatie met de spirit absolute 2's die ik heb)
 
Re: Re: Goeie studioversterker ?

Re: Re: Goeie studioversterker ?

Origineel geplaatst door Errol
Wij gebruiken hier brystons.

Ze zijn geloof ik wel wat duurder dan waar jij het over hebt.


Yep gebruik ik, (3 B ST) zijn 2de hands soms voor een goede prijs tekoop, en hebben 20!!!!! jaar garantie.
dus zelfs met een 5 jaar oude amp kun je daar lang mee vooruit.
zeer goede service.
 
Ik heb ook een samson servo 260 versterker, ben er erg blij mee!
 
Bryston is erg erg eeeruug mooi spul.. maar voor de gemiddelde sterveling niet te betalen..
 
Bryston / Quad

Bryston / Quad

Ik heb zelf een Bryston 3B. En daar ben ik ontzettend tevreden over. Tweedehands gekocht voor 680 Euro... en nog 16 jaar garantie.

Vergeet ook zeker Quad niet als het gaat om studio-versterkers. De latere 405's en 707's zijn zeer capabele.. en ontzettend mooie versterkers.
 
Origineel geplaatst door Niel
Ik heb hier passieve Absolute 2's staan ... zat er idd aan te denken actieve monitors te nemen misschien.

Misschien zijn de Samson Resolv 65a actieve monitoren iets voor je? Voor een eurootje of 400 heb je een paar!
 
Ik heb een paar Alesis M1 Active MK2's ze hebben softdome tweeters die klinken niet zo schel.

Nadeel aan deze active monitors is dat als je ze hard zet je de wind uit de basspoorten hoort komen :r dat is voor mij het enige minpunt aan deze monitors.

Ik vergelijk ze alleen met monitors uit de zelfde prijsklasse, truth, msp5 e.d.

Voor deze prijs (€500 paar) zijn ze erg fijn.

Druid
 
Origineel geplaatst door n0_key
Vergeet ook Hafler niet. Erg goede versterkers en monitoren...

Jazeker, Hafler is een heel goed budgetmerk.

Monitoren weet ik niet maar die eindversterkers bieden veel waar voor je geld.
 
ik heb zelf een van medevoort ma111 , waar ik zeer over te spreken ben.qua prijs komt hij volgen de internet gegevens overeen met de hafler (minimum us$399, deutschland €732,50) .wel heeft de van medevoort slecht 2 ingangen ipv wat ik begrepen heb bij de hafler 5?.,maar hij klinkt echt goed.
een vriend heeft de samson a €222,- aangeschaft en is hier ondanks zijn kritische oren ook zeer positief over.
 
bryston zijn ook idd erg mooie dingen..

mocht je wat 'goedkopers' willen..
kan je het doen met een stel 2e hands AVM's

AVM licht net ietjes onder die brystons.. (de voorganger van mijn AVM set heeft een bryston nu ;) )
 
Origineel geplaatst door Errol
Jazeker, Hafler is een heel goed budgetmerk.

Monitoren weet ik niet maar die eindversterkers bieden veel waar voor je geld.

Niet helemaal budget, want ik heb een setje TRM8.1 monitoren staan en die waren toch aanzienlijk duurder dan de Mackie 824's toen ik ze kocht...

De monitoren zijn top, de versterkers zijn gewoon erg goed. Erg degelijk.
 
Origineel geplaatst door n0_key
Niet helemaal budget, want ik heb een setje TRM8.1 monitoren staan en die waren toch aanzienlijk duurder dan de Mackie 824's toen ik ze kocht...

De monitoren zijn top, de versterkers zijn gewoon erg goed. Erg degelijk.

Mackie's, haflers zijn wat mij betreft budget prijzen.
Dat is niet lullig bedoeld want het blijft veel geld.

Als je naar de prijzen van westlake daarentegen kijkt praat je algauw voor een setje
van 2 bbsm5 + kleine bryston over zo'n E. 5500,-

Ik vond de hafler versterkers die ik hier heb gehad in een opstelling met westlake monitors erg goed.
Maar niet voor niets vertelde iemand van westlake me dat hafler een goed alternatief is voor bryston.

De speakers heb ik persoonlijk nog niet gehoord.
 
Back
Top