hoe zelf boxen doormeten

synthmann

Ouwe rot
Lid sinds
21 mei 2002
Berichten
1.689
een van mijn absolute zero's maakt soms een krakend geluid vanuit de tweeter, vooral bij bepaalde bassen. niet bij harde kicks, die doet ie prima maar bij sommige baslijnen die ook een bepaald soort hoog-mid erin hebben.

ik heb nog niet kunnen bepalen of het aan kabels zou kunnen liggen.

kan ik zelf mijn boxen met een bepaald apparaatje of een bepaalde cd met tonen testen om te zien of ze nog 100% zijn?

thanx
 
Vriend van me had het laatst over het opmeten van je woofer dmv. een gewichtje erop leggen en vervolgens meten met een osiloscoop.. :confused:
 
Verwissel eerst links en rechts eens, verhuist het kraakje mee, zal het hoogstwaarschijnlijk in je speaker zitten.
kun je met een Andromeda niet alle tonen maken, van laag tot hoog, liefst sinus, zodat je de probleemfrequenties kunt localiseren?
[WIJSNEUS MODE] Lijkt me op een soort resonantie, kan mechanisch zijn, maar ook electronisch . . . [/WIJSNEUS MODE]
 
Re: hoe zelf boxen doormeten

Origineel geplaatst door synthmann
een van mijn absolute zero's maakt soms een krakend geluid vanuit de tweeter, vooral bij bepaalde bassen. niet bij harde kicks, die doet ie prima maar bij sommige baslijnen die ook een bepaald soort hoog-mid erin hebben.



thanx
heb ook zo'n probleem bij m'n sennheizer koptelefoon, volgens mij is daarvan een speakertje het aan het begeven. misschien door ouderdom of een keertje te hard aangestaan op een of andere resonantiesound.meestal doet hij het wel goed dus ik gebruik hem nog maar even
 
ik zal m'n hoofd volgende opnamesessie extra stil houden en kijken of dat verschil maakt.
 
Back
Top