krk6 of 8 g 2 of 3?

Rezix

Ouwe rot
Lid sinds
20 oktober 2016
Berichten
935
Locatie
Leuven
Ben je in een kleinere ruimte niet beter af met de rp3 serie ipv de rp2 (krk6).
Omdat je meer mogelijkheden hebt om de lage tonen te regelen.
Zijn de krk 8 niet overdreven voor in een woonkamer?
In mijn geval dan,...iemand?
De slaapkamers heb ik geen plek genoeg dus de boel moet wel in de woonkamer komen.
 
Last edited by a moderator:
Ben je in een kleinere ruimte niet beter af met de rp3 serie ipv de rp2 (krk6).
Zijn de krk 8 niet overdreven voor in een woonkamer?
In mijn geval dan,...iemand?
De slaapkamers heb ik geen plek genoeg dus de boel moet wel in de woonkamer komen.

1. je geeft 0,0 info over jouw situatie, dus hoe moet iemand daar in vredesnaam iets over kunnen zeggen?

2. Waarom zou het volgens jou zo zijn dat de rp 8 overdreven is? (de rp2 en rp3 bestaan overigens niet, wél de rp5 en rp6 bestaande uit verschillende generaties).
 
Ik bedoelde g2 of g3, foutje...
En ik zit op een appartement dus ik vroeg me af of de 8 niet overdreven is, ik wil ze niet op standje burenruzie zetten om ze op een goed volume te hebben qua bass.
Wat wil je meer nog weten over mijn situatie qua info?
thnx voor de reply.
 
Ik vond persoonlijk de 5 beter klinken aangezien de frequenties van de tweeter en woofer beter bij elkaar aan leken te sluiten. Bij de 8 had ik echt een bonkend laag, dan even niks en vervolgens mid en hoog. Plus de buren.

Deze KRK's kopen met het idee echt hele goede monitorspeakers te kopen is sowieso een vergissing, neem er dan nog een goede koptelefoon bij om met name het laag te dubbelchecken. Het zijn gewoon prima speakers om muziek mee te maken, ik gebruik ze ook nog steeds, maar zeker qua laag moet je gewoon even checken ergens anders bij de 5. En de 6 en 8 vond ik sowieso slechter klinken. Meer echt laag ten kosten van de wat hogere frequenties in het laag en dus een gat qua frequenties.
 
Volgens mij lopen er hier aan paar dingen door elkaar.
1. het volume van de laagweergave (krijg ik last met mijn buren)
2. welke frequenties kan de spieker weergeven
3. de kwaliteit van de weergave

1. als je geen ruzie met de buren wil, moet je je spiekers niet te hard zetten. Dat heeft in principe niet veel te maken met het formaat. Sterker nog, de valkuil bij een kleine speaker bestaat dat je meer laag wil en hem daarom harder zet. Gegarandeerd eerder last met de buren tot gevolg. Ik werk zelf met 2x 10" subs en merk dat ik ze minder hard zet dan voorheen.
2. een grotere woofer loopt verder door in het laag (of anders gezegd een kleinere kan in het laag minder weergeven.
3. Als je weet wat je wil (grote of kleine woofer) en je hebt een budget kan je kijken naar welke speaker het best presteert voor dat geld.
 
Ik heb de krk rp8 wel eens in mijn enthousiasme in de woonkamer neergezet. Klinkt voor geen meter, je trilt van je stoel af (heeft dat te maken met feit dat het nearfields zijn?). Ik vermoed dat je beter af bent met een Sonos setje in de huiskamer (ben niet zo goed thuis in de woonkamer hifi).

En ze gaan behoorlijk hard. Persoonlijk zou ik de rp6 aanraden, tenzij je veel herrie kan maken.
 
toen ik op zoek was naar nieuwe monitors heb ik in de winkel eea naast elkaar geluisterd. de krk's waar jij naar kijkt, en focal alpha's. uiteindelijk heb ik via een mooie b-stock aanbieding duurdere focals (CMS) gekocht, maar dat ter zijde.

De KRK's vond ik veel minder goed klinken, veel en wollig laag, en veel hoog, gescoopte mids.
ik had de eerste KRK versie Rp8 (voor mijn gevoel klinken die nog beter dan de nieuwe versie die ik in de winkel hoorde?). de focals veel gebalanceerder. Als ik jou was zou ik ergens gaan luisteren, zitten grote verschillen in.

mijn krk's verkopen en voor iets gebalanceerders gaan had ik véél eerder moeten doen. mijn mixen zijn er beduidend op vooruit gegaan. de 8 zijn echt wel grote kasten, en kunnen héél hard. Dus zou ook even kijken hoeveel plek je op je buro hebt. je zit dichtbij, dus je kan ook wel met kleiner toe denk ik? maar de verschillende modellen klinken ook net anders, dus toch ff gaan luisteren.

ok mijn boodschap is dus eigenlijk: vooral luisteren, binnen je budget is er meer te koop en smaken en oren verschillen.
 
Back
Top