Tannoy Reveal Active VS. Samson Resolv 65

Boogieman

Nieuwkomer
Lid sinds
16 juni 2003
Berichten
11
Locatie
Alphen a/d Rijn
Hallo Studiots!

Ik ben me aan het oriënteren voor de aanschaf van een paar nieuwe actieve nearfield monitors.
Bij Feedback in R'dam heb ik enkele monitors geluisterd (tot Max. 300 eurie p.s.).
Ik vond zelf de Tannoy Reveal Active voor zijn prijs zeer goed klinken, zeker t.o.v. de passieve Samson en een paar Phonics. Helaas hadden ze de actieve versie van de Samson niet staan om even met de tannoys te vergelijken.

Is er iemand van jullie die toevallig de Samson Resolve Actives heeft, of heeft geluisterd geluisterd en vergeleken met de Tannoys? (of andersom!)
Ik ben zeer benieuwd naar de bevindingen en de motivaties.

Boogieman
 
zelf heb ik de tannoy passive en de resolv 65 passive vergeleken.
Mijn voorkeur ging uit naar de samsons omdat deze veel meer laag weergaven (volgens de specs zijn de tannoys 65Hz tot 20kHz en de samsons 40Hz tot 20kHz frequentiebereik).

Hoe het met de actieve versies staat weet ik niet. Maar ik denk toch effe reply-en.

-C-
 
Thanx for the reply C.,

Klopt idd van dat frequentiebereik, erg jammer dat feedback die actieve niet heeft staan.
Omdat ik geen goede amp. heb, wil ik het liefst een stel actieve monitors die ik direct in mn audiophile 2496 steek.
Een maat van me waarmee ik veel muziek maak heeft die Samsons (p) gekocht, het zou natuurlijk ideaal zijn als we beiden dezelfde hebben ivm uitwisseling van projecten en gecombineerd remixen. Maar met luisteren bij feedback vond ik ze toch wat tegenvallen vergeleken met die Tannoys Actives.

Maar misschien is het verstandig om nog even een second opinion te maken. 1 dezer dagen toch maar weer ff naar R'dam...

Boogieman
 
Ik zou ook voor de Tannoy's gaan als ik moest kiezen.
 
Origineel geplaatst door Boogieman
Thanx for the reply C.,

Klopt idd van dat frequentiebereik, erg jammer dat feedback die actieve niet heeft staan.
Omdat ik geen goede amp. heb, wil ik het liefst een stel actieve monitors die ik direct in mn audiophile 2496 steek.
Een maat van me waarmee ik veel muziek maak heeft die Samsons (p) gekocht, het zou natuurlijk ideaal zijn als we beiden dezelfde hebben ivm uitwisseling van projecten en gecombineerd remixen. Maar met luisteren bij feedback vond ik ze toch wat tegenvallen vergeleken met die Tannoys Actives.

Maar misschien is het verstandig om nog even een second opinion te maken. 1 dezer dagen toch maar weer ff naar R'dam...

Boogieman

ik zou *JUIST* voor andere types kiezen dan je maat heeft...zodat je de mixen op verschillende monitors kan beluisteren...dat is veel slimmer..... als je de tannoys goed vind klinken koop ze dan.....staar je niet blind op specs, je moet er nl straks de hele tijd naar luisteren..
ben zelf erg tevreden met mijn actieve tannoys, al zou ik denk ik nu voor de mackie HR624's gaan, maar die zijn dan ook stukken duurder...
 
Zit zeker wat in. De waarheid ligt altijd in het midden zullen we maar zeggen...

Ondanks dat het laagfrequentiebereik wat minder is, vond ik ze i.d.d. prettig klinken.
Nu moet ik zowiezo met die f*ck huiskamerspeakers van Technics het laag wegdraaien om het buurmeisje niet te wekken... :( Dus die paar paar Herzen maakt me dan ook niet uit...

Ik heb ook een paar mackies geluisterd, die idd nog beter klonken, maar dan kom je al gauw in een andere prijsklasse.
Dus, ja... in ieder geval goed om te horen dat jij dan zeer tevreden (kwa prijs/prestatieniveau) bent met je set.

Ik ga zowiezo nog een keertje kritisch luisteren, maar vaak is de eerste indruk toch de beste...
ik laat nog wel weten of ik van gedachten verander...

Grtz,

Boogieman
:doei:
 
and once again ... Tannoy Reveal Active'z zijn beter :), zeker in die prijsklasse, ben ze beide gaan luisteren, en voor mij komen de Tannoy's er beter uit ... spijtig genoeg heb'k nog nie genoeg eurokes om ze zelf te kunne kope ;{ , ma da zal wel es kome zekerz ;)
 
Ik ben van mening dat je zoiets niet op een forum moet gaan vragen maar gewoon gaan luisteren in een winkel en zelf oordelen.
CD met eigen muziek meenemen en er rustig voor gaan zitten.

....kom je tenslotte op de tannoys uit denk ik..........
 
Origineel geplaatst door bambamstudio
Ik ben van mening dat je zoiets niet op een forum moet gaan vragen maar gewoon gaan luisteren in een winkel en zelf oordelen.
CD met eigen muziek meenemen en er rustig voor gaan zitten.

....kom je tenslotte op de tannoys uit denk ik..........

da's dus vrij lastig omdat de meeste muziekzaken geen zin/tijd/monitors hebben om zo'n vergelijking te doen..in ieder geval niet bij feedback utrecht toen ik daar de grote monitorvergelijkingstest wilde doen...de tannoys stonden aan de ene kant van de zaak, de rest van de monitors aan de andere kant ;)
 
Ik ben van mening dat je zoiets niet op een forum moet gaan vragen maar gewoon gaan luisteren in een winkel en zelf oordelen.
CD met eigen muziek meenemen en er rustig voor gaan zitten.

Niet mee eens bambam,

Je kunt moeilijk in een winkel tig monitors gaan beluisteren als ze die dan wel hebben,
Is makkelijker als je wat richtlijnen mee-krijgt hier op het Forum.

En bij de plaatselijke dealer hebben ze bij mij althans niet eens zoveel Monitors om te vergelijken,
Moet eerst stad en land afreisen om wat info te verschaffen, hebben we het synthforum toch voor.*D
 
Zeer content

Zeer content

Bedankt voor de Feedback,

Afgelopen zaterdag heb ik dan toch maar die Tannoy Reveal Actives gehaald :)
Tot mijn verbazing zat er slechts 1 voedingskabel in de doos terwijl je er toch echt 2 nodig hebt.
Maar goed, gelukkig had ik nog een zooi van die kabels.... De boel aangesloten en wat denk je:
Ze doen het nog ook! (ik heb meestal altijd gezeik met electronica enzo)
Het geluid is super helder en het laag gewoon goed.

Nu hoor ik pas dat hoe slecht al mijn gemaakte materiaal klinkt, tijd voor een nieuwe serieuze start.

Grtz,

The Boogieman
 
Origineel geplaatst door bambamstudio
Ik ben van mening dat je zoiets niet op een forum moet gaan vragen maar gewoon gaan luisteren in een winkel en zelf oordelen.
CD met eigen muziek meenemen en er rustig voor gaan zitten.

....kom je tenslotte op de tannoys uit denk ik..........

Ja maar, een cd met eigen muziek? Stel die zijn gemaakt aan de hand van je huidige gare hifi speakers, dan klinkt dat misshien op al die speakers wel brak???
 
Back
Top