Nieuwe oorkussens voor de Sennheiser HD 250 Linear 2

infobot

Ingeburgerd
Lid sinds
18 mei 2004
Berichten
63
Ik zoek nieuwe oorkussens voor de Sennheiser HD 250 Linear 2.

Deze worden niet meer gemaakt volgens Sennheiser maar de oorkussens lijken veel op die van andere hoofdtelefoons. De originele waren van kunstleer (pleather) en dat is goed want het geluid mag niet lekken in de microfoon. De kussens zijn geheel rond 105mm met een opening tussen de 55-60mm. Ik heb nog de originele bevestigingsringen om ze vast te klikken in de hoofdtelefoon. Ik hou er niet van om produkten te kopen via paypal of ebay, alleen slechts een standaard winkel.

Is er iemand die het ooit voor elkaar heeft gekregen om oorkussens van andere modellen erin te krijgen
met materiaal van kunstleer?
 
Ik heb laatst via ebay replacement pads voor mijn bijna antieke HD 500 gehaald. Ze zijn iets anders dan de originele, maar ik ben er superblij mee. Ze kostten geen drol en de montage was supersimpel. En bovenal is het eindresultaat helemaal super.

Zou dus vooral toch even op ebay kijken (wel zo instellen dat je wereldwijd zoekt).
 
Laatst gewijzigd:
Slightly off-topic:

Ook ik heb op ebay prima vervangende pads gevonden.
Maar dan voor mijn (niet meer verkrijgbare) Sony MDR-7509HD.

Ik zag echter al gauw dat er voor bijna elke koptelefoon van enige kwaliteit goedkope en prima replacements te krijgen zijn.
Maar logischerwijs vaker en meer voor de wat "duurdere" (Sennheiser HD, Beyer Dynamics DT, AKG K enzo).
Maar zelf voor een Superlux HD (van een paar tientjes) zijn er replacement pads (van bijna een tientje...).
Zal voor jouw Sennheiser HD250 Linear 2 dan ook vast geen probleem zijn.

Ook bleek dat sommige pads op meerdere type/merken koptelefoons passen.
Er was vaak ook nog keuze uit allerlei afwerkingsmaterialen (bijvoorbeeld coating of velours)

Mijn koptelefoon ziet er in elk geval weer uit als nieuw.
En....geen last meer van de zwarte schuimkorreltjes en schilfertjes. ;-)
 
De pads van mijn HD250 zijn ook bijna weg.
Ik ga dit draaje even volgen. :D
 
Je zou Sennheiser kunnen vragen of ze dezelfde montage en afmetingen hebben als die voor de HD-230. Die lijken er wel op en zijn ook hetzelfde materiaal. Dit is een hoofdtelefoon uit de jaren 80. Hiervoor kan ik nog gewoon originele ear pads kopen bij Thomann.
https://www.thomann.de/nl/sennheise...tm?ref=search_rslt_sennheiser+hd+230_185392_1

Dit zegt de Sennheiser importeur over de HD230 pads.

"Bedankt voor uw interesse in onze producten. De oorkussens voor de HD230 en de HD 250 Linear 2 hebben verschillende afmetingen, maar dit verschil is niet heel groot. Vanwege dit minieme verschil kan u de oorkussens voor de HD230 gebruiken, aangezien de oorkussens van de HD250 Linear 2 niet meer geproduceerd worden."

Ik denk dat het niet meer mogelijk is om vervangende earpads te vinden via reguliere handelaren, ik wil niet via Ebay!
 
Back
Top