Actieve speaker: hevige ruis - plop - kapot - bass weg...

Furious5

ENOUGH ALREADY!
Lid sinds
19 december 2002
Berichten
4.938
Locatie
Primark City
De topic titel beschrijft het probleem al..

M'n active speaker is stuk..
Eerst kwam er hevige ruis... getik... geplop... Toen was hij stuk - geen geluid meer.
Maar een paar dagen later deed hij het weer, alleen nu hoor ik amper bass...

Heeft een van jullie audio pro's een idee wat het kan zijn?

Ik vind het zo jammer om ze zo in de container te gooien... mss is repareren de moeite. Ze zien er als nieuw uit namelijk, ze hebben al die tijd een goed leven gehad hier :)
 
Ah, ze waren vrij goedkoop.. maar geluid was best ok. Maar mischien is dit gewooneen teken van de hi-fi goden om nieuwe goede monitors te kopen :)

Ik heb tegenwoordig het idee dat electronica zo snel kapot gaat. Niet enkel van budget spul, maar ook van A merken. iets duurder kopen is dus geen garantie dat het lang mee gaat.. Daarom ben ik vrij huiverig om veel geld uit te geven..
 
vast een componentje op 'n print. Kan niet duur zijn om te herstellen, maar als je denkt dat 't een excuus is om betere speakers te kopen, tja wat moeten we dan aanraden :D

Doe ze eens open? Misschien zie je zo al wat er mis is...
 
Denk dat een condensator is geplopt. Dat kan je snel zien als je hem open maakt idd.
 
Ik zal hem eens open maken idd... ik post wel een foto'tje hier..
 
Ah, ze waren vrij goedkoop.. maar geluid was best ok. Maar mischien is dit gewooneen teken van de hi-fi goden om nieuwe goede monitors te kopen :)

Ik heb tegenwoordig het idee dat electronica zo snel kapot gaat. Niet enkel van budget spul, maar ook van A merken. iets duurder kopen is dus geen garantie dat het lang mee gaat.. Daarom ben ik vrij huiverig om veel geld uit te geven..

Als je bij de grote zaken koopt heb je toch vaak al 3 jaar garantie.

De laatste dingen die bij mij stuk waren ging het om mechaniek van een cassettedeck en een DAT recorder van meer dan 20 jaar oud. En wel eens een lampje of een backlit. Maar verder eigenlijk nooit....
 
Back
Top