Interface met meer power?

JordySimons

been there, done that
Lid sinds
11 mei 2014
Berichten
164
Locatie
Helmond
Heb sinds een tijdje een native instruments komplete audio 6 waar ik eigenlijk tot dusver prima
mee uit de voeten kom,

alleen merk ik soms dat ik als met een beetje meer pit/power mijn monitoren(genelecs 8040) nieteens
alles kunnen halen met die externe interface van native.

Kan het zijn dat die flink wat power missen? Met de knop volledig open en de monitoren op 0db.....

Ik lees wel eens in reviews dat bijv, rack interfaces beter zijn kwa sound en volume(amps)

Wat raden jullie aan? Ik wil wel een flinke stap naar voren zetten, zat zelf evt aan een apollo 8 te denken.



Wat is jullie ervaring?
 
Rack interfaces, desktop of wat dan ook heeft echt niets te maken met hoe hard de monitor uitgang uitstuurt.

Luister je niet veel te hard af? Haal eens voor 10 euro en gratis verzenden een DB meter van AliExpress, misschien ben je wel je oren aan het vernielen. Je zal nog op kijken hoe snel je al aan 85 db zit! Daarboven zou ik niet een paar uur voor de monitors willen zitten en dat heb ik vroeger helaas wel teveel gedaan. Gelukkig heb ik geen gehoor schade op gelopen en ben ik na een meting wat voorzichtiger om gegaan met volume levels op monitoren als ik er recht voor zit.

Wat ik erover heb gelezen schijnt de komplete audio 6 (afgezien van de brakke monitor volume pot) een van de betere interfaces te zijn in zijn prijsklasse. Kun je niet even een andere USB interface lenen om je monitors aan te hangen?
 
Indien een audio interface direct aangesloten op een monitor niet voldoende volume geeft is er iets anders aan de hand denk ik. Ik heb zelf ook Genelecs gehad en als ik daar welke interface dan ook aan hing zonder iets van volume controle er tussen dan ging het al snel loeihard.

Hoe hard stuur je uit in je DSP mixer bijv.? Als je in de buurt van de 0dB zit zou dat, indien je de input sensitivity van je speakers niet op zijn zachtst hebt staan of iets dergelijks echt loeihard moeten zijn, welke audio interface je ook gebruikt.
 
Er zit wel verschil in hoe hard (of hoe 'hot') de outputs van interfaces zijn. Bijv een een motu ultralite stuurt om en nabij de 5volt uit als maximum, een motu 16a rond de 8v.

Maar wat voor interface dan ook, als je je monitors of 0dB hebt staan, en je stuurt op 0dB uit op je interface, dan moet het loeihard zijn.
 
Nee ik mix juist nooit op hard niveau,

Altijd vrij braafjes. Mijn uitgang van de mpc gaat naar de ingang van de native interface. Ik heb sinds kort wel een grotere ruimte, waar ik ook nog aan moet wennen.

Ik vind vooral het niveau van de main knob tegenvallen van de interface.
 
En als je de monitors op output 3 en 4 gooit, je daw uitstuurt naar 3 en 4 en dus de monitor pot bypassed, nog steeds zacht?
 
Ik heb zelf al aan diverse foefjes gedacht,

Ik gebruik wel ongebalanceerde kabels, van bijv mijn main outputs (mpc) naar maar mijn komplete audio 6 interface, gebruik dezelfde daw en setup

Alleen tot een jaar geleden had ik nog een digi003 mixer van avid.
Die kon je gewoon wat meer open draaien als je dat zou willen...

Bij die main knob van deze interface is zelfs op 75% open, nog geen stevig volume...

Vandaar dat ik dacht dat het device minder krachtig kon zijn...
Kan aan mij liggen
 
-10dB zou echt al ruim hard genoeg moeten zijn. Zal eerder een instelling/ configuratie zijn dan iets anders.

EDIT: Hmmm misschien als je inputs +4dB verwachten zou dat idd een laag volume kunnen veroorzaken. Geen gek idee van Elektrovolt! :)
 
Laatst gewijzigd:
alleen merk ik soms dat ik als met een beetje meer pit/power mijn monitoren(genelecs 8040) nieteens
alles kunnen halen met die externe interface van native.


"Niet eens alles kunnen halen"?

Ik snap niet wat je bedoelt..
 
Als ik hem wel een keer met wat extra volume wil testen, dan heb ik soms het gevoel dat mijn huidige interface wat power mist in de main outputs.

Ik had zojuist nog eens gechecked en merk ook dat als je de main volume knop van uiterst links naar half open zet,nog niet echt veel volume hoorbaar is,

Hij komt zeg maar vrij laat in. Mss ligt het wel gewoon aan de unit zelf.
 
"Niet eens alles kunnen halen"?

Ik snap niet wat je bedoelt..

Dat was idd wat knulligsjes opgeschreven, maar na wat google werk, lees ik toch ook wel bij de
Pros en cons toch wel af en toe dat zowel de headphones en main out wat harder hadden gemogen bij de gebruikers van deze interface
 
Op welke instelling staat de input sensitivity op je genelec monitoren? (het draai knopje achterop waar dBu bij staat)?
Mijn audio interface geeft volgens de specs maar een klein beetje meer volume ten opzichte van de Native Instruments die jij gebruikt en ik moest met de 8050a destijds het volume flink terugdraaien om een werkbaar geluidsniveau te krijgen.

Je probleem zit in instellingen dus loop de hele chain na en controleer je instellingen. Daarnaast zijn de inputs van de 8040a instelbaar met een gevoeligheid van +6 to -6 dBu. (plus is in dit geval niet harder als het goed is maar juist minder gevoelig).
 
ze staan op 0db sinds ik ze kocht, heb wel gemerkt dat als ik ze idd op -4db zet het geheel idd iets harder gaat.

Het is tegendraads maar het werkt, snap alleen niet hoe dat dan precies zit.
 
Back
Top