Krk lanceert V-series / VXt prijs-drop

W07

Stamgast
Lid sinds
5 januari 2016
Berichten
264
Krk lanceert de 4e generatie Vseries monitors:
http://www.krksys.com/krk-studio-monitor-speakers/vseries/v8.html

Bij bax is als gevolg de prijs van de Vxt serie zowat gehalveerd
http://www.bax-shop.nl/studio-monitor/krk-vxt-8-actieve-dj-studio-monitor-per-stuk

Ikzelf heb momenteel de KRK rokit8 (1e generatie gelukkig)
geen geweldige monitor, maar mijn kamer is akoestisch wel zeer goed behandeld, en dat heeft me tot nu toe kunnen weerhouden van een upgrade.

Eigenlijk wou ik sparen voor een paar Adams A7 of Hedd7's en een sub
maar de prijs van die Vxt's is nu wel enorm aantrekkelijk

iemand ervaring met de Vxt-serie, ook hoe ze zich verhouden tegenover Adams en Rokits?
 
Ik heb een keer bij iemand een setje KRK gehoord en kon niet begrijpen dat ie ze niet door de raam keilde.
Ik heb adam A5 jes en de sub8
Ik droom van de a77x - omdat ik ze mooi vind... Maar én A5 en A77 is wat veel 'adam' - dus ik ga vermoedelijk ooit voor iets totaal anders voor 'erbij' - mijn A5 jes zijn witte en ik ga ze nooit weg kunnen doen :)
 
Ik gebruik een setje VXT4. Vind ze erg lekker klinken. De VXT's moet je niet vergelijken metr de Rokits, different league! VXT is veel beter. Maar... Wel wat problemen waarbij 1 speaker af en toe uitvalt. Schijnt vaker voor te komen, vermoedelijk slechte Elco's gebruikt. Daarom worden mijn volgende monitors waarschijnlijk toch geen KRK meer.
 
Heb bij mijn Rokit 8 en Sub al een keer de nodige condensatoren vervangen. Draait nu weer als een zonnetje. Maar ook bij TC apparatuur het zelfde moeten doen.

Maar zeker een fikse prijs drop op die VXT's het overwegen waard denk ik.


Ik gebruik een setje VXT4. Vind ze erg lekker klinken. De VXT's moet je niet vergelijken metr de Rokits, different league! VXT is veel beter. Maar... Wel wat problemen waarbij 1 speaker af en toe uitvalt. Schijnt vaker voor te komen, vermoedelijk slechte Elco's gebruikt. Daarom worden mijn volgende monitors waarschijnlijk toch geen KRK meer.
 
Heb zelf de Rokit 8 met sub en onlangs de VXT 8 geluisterd en daar hoor ik wel een degelijk postitief verschil voor de VXT's.
De Adam's heb ik nog nooit gehoord maar een bezoekje aan de winkel om te luisteren loont zeker de moeite.
Met deze prijs drop begin ik nu zelf ook te twijfelen om toch een set te kopen. En misschien zo in de toekomst zonder sub te kunnen werken.
 
Back
Top