monitors aan het plafond hangen? adviezen gevraagd

edhal

Ouwe rot
Lid sinds
26 januari 2007
Berichten
1.718
Locatie
nulvierachtacht
Omwille van ruimte wil ik mijn monitorspeakers ah plafond gaan hangen/aan de plafondplint bevestigen. Nu staan ze op oorhoogte.
Is dit aan te bevelen?
Met hoeveel graden moet ik ze naar beneden richten? (afhankelijk van oppervlakte vd ruimte?)
Wat is een goed bevestigingssysteem?

Dank voor jullie adviezen... :okdan:
 
gipsplaat met brede houten plinten
ik zit te denken aan een ophangsysteem aan het plafond (moet dan met hollewand-pluggen/-ankers) of een systeem om ze aan die houten plinten te bevestigen (lijkt mij steviger)
 
Die plinten (rachels) zitten weer aan balken vast, die zou ik proberen te vinden en daar in een schroefoog schroeven, kan je daar je speakers aan ophangen.
 
Ketting kan ook. Ik had muurbeugels. Nu zweven ze aan mijn jaspers stands.
Hoek enz merk je snel zelfs wel. Reflecties zijn je vijand denk ik.
 
Ik ben toch wel benieuwd waarom je dat zou zou willen doen... Ik begrijp dat ze nu in contact met de grond staan. Wat is de ondergrond en welke problemen ervaar je?

Je zou namelijk (afhankelijk van hoe goed/beroerd je ondergrond is) Er ook nog voor kunnen kiezen om een zwaar gewicht te plaatsen op agglomer schuim en daar je speakers op te plaatsen. Je verlaagt dan de resonantiefrequentie tot ergens onder de 20hz (dacht ik zo uit mn hoofd).

Om je spieker op te hangen met holle wand pluggen zou het beste zijn, de plinten hangen immers ook gewoon aan het gips(?) vast. Verder is de constructie van je plafond niet bekend. Zit er nog een ruimte boven? is het plafond gekoppeld aan de bovenliggende vloer? Hout? Beton? Ik zou in die zin rekening houden met contactgeluid.

Speakers naar beneden kantelen kan, maar zou ik niet doen als het niet nodig is. Je hebt dan eerder/meer last van early reflections op je bureau.
 
Back
Top