Wie helpt mee met zoeken naar nieuwe studio monitors?

Wolv & Jordan

Nieuwkomer
Lid sinds
30 april 2016
Berichten
1
Hey,

Ik zou graag mijn studio monitors willen "upgraden" naar iets beters, op dit moment heb ik de m-audio bx5d.

Wat raden jullie mij aan? Ik ga het vooral gebruiken voor het mixen, masteren en beluisteren van EDM (Muziek zoals KSHMR, Tiesto, Martin Garrix, etc, etc...)

Dingen die belangrijk zijn:
(De twee monitors moeten samen niet duurder zijn dan ~300€)
Het liefst de bassport aan de voorkant
Actief (Niet passief)
En een Xlr input :D

Alvast bedankt voor het advies!
 
Last edited by a moderator:
Hey,

Ik zou graag mijn studio monitors willen "upgraden" naar iets beters, op dit moment heb ik de m-audio bx5d.

Wat raden jullie mij aan? Ik ga het vooral gebruiken voor het mixen, masteren en beluisteren van EDM (Muziek zoals KSHMR, Tiesto, Martin Garrix, etc, etc...)

Dingen die belangrijk zijn:
(De twee monitors moeten samen niet duurder zijn dan ~300€)
Het liefst de bassport aan de voorkant
Actief (Niet passief)
En een Xlr input :D

Alvast bedankt voor het advies!

Een upgrade van speakers van 220€ naar 300€? Dat verschil gaat niet enorm zijn...

Kan je niet beter even doorsparen een ineens voor een setje van richting 1000€ van een beter merk kopen? En ondertussen je wat meer verdiepen in de materie en wat verschillende sprekers gaan beluisteren zodat je ook een beter zicht hebt op wat echt belangrijk is...

Al een degelijke hoofdtelefoon overwogen? AKG, Beyerdynamics, Sennheiser...

Als ik toch budgetspeakers zou moeten kopen zou ik voor de JBL LSR305/308 gaan...
 
Nog een ding wat belangrijk is : in wat voor ruimte zit je ? Want dat is het eerste wat je moet overwegen als je naar monitors gaat kijken.
Niet duurder dan 300 voor actieve monitors... ik ben er in geslaagd 2e hands. dat zou jou ook moeten lukken..
Ik heb een paar prodipes pro ribbon 8 ( de eerste en naar mijn mening betere versie) , maar die zijn nergens meer te vinden geloof ik.

Er zijn denk ik best prima monitors te vinden voor dat geld. Maar wil je voor dat geld echt wat betere monitors, dan moet je 2e hands mazzel hebben denk ik.
 
Ik heb net de Presonus ERIS E5 aangeschaft, die zitten onder de 300 :).
Zoek maar wat reviews op, worden erg goed beoordeeld.
 
Back
Top