welk 2.1 setje raden jullie aan

dirk78

Ingeburgerd
Lid sinds
2 oktober 2015
Berichten
37
Hoi,

Ik zoek een goedkoop (<500 euro tweedehands) 2.1 monitor setje voor thuis in de woonkamer. Wil er een wifi ontvanger aanhangen zodat de smartphone of laptop als bron kan dienen. Zo min mogelijk omvang en kabels dus. Logitech heb ik wel even over nagedacht, maar dat is wel erg beperkt voor de ruime woonkamer vermoed ik. Alternatief is om een sub te kopen die ook een stereo speaker setje van versterking kan voorzien, ik ben het wle eens tegengekomen maar heb daar weinig ervaring mee.

Het gaat dus niet heel erg om kwaliteit, ik heb een aparte geluidsruimte, maar gewoon lekker geluid.

Tips? Dank!
 
Misschien doe je er beter aan op marktplaats een jaren '70 marantz-versterkertje te zoeken en daar een paar fatsoenlijke passieve speakers aan te hangen. Powered speakers zijn óf studio-monitors, óf multimedia-speakers voor gamende pubers.
 
dank voor de tips. zo;n logitech setje is op zich zo gek nog niet. Ik heb nu een passief plus versterker setje staan maar wil dus de losse amp kwijt. Heb een hele poos terug een blue sky system 1 gehoord, zoiets bedoel ik: lekker geluid, beetje hifi ig, maar toch ook redelijk neutraal.
 
Voor degene die het interessant vinden... Harman Kardon heeft de soundsticks III nog 2 uur in de sale voor 99,99. Je kan bij de ING met rentepunten nog eens 50 euro korting krijgen waardoor je de set voor 50 euro in huis kan hebben. Weet niet precies hoe dat met die rentepunten werkt, heb het namelijk via mijn broertje gedaan.

Mocht je dit doen, krijg je bij het afrekenen een foutmelding omdat er een te betalen bedrag over blijft van 00,00 (je betaald de 50 euro namelijk aan de ing) na de foutmelding gewoon even een mail sturen naar Harman Kardon (zijn op de hoogte van het probleem) en zij lossen het op.

Leuk setje volgens mij voor 49,99 :)

http://www.harmankardon.nl/sale-nl/
 
Harman Kardon heeft de soundsticks III nog 2 uur in de sale voor 99,99.
Jezus, wat zijn die lelijk zeg. Ze doen mijn D8's er ineens super sexy uitzien.

Terug on topic, in de sub 500 euro range voor nearfiled monitors zou ik idd ook voor de JBL LSR305 of LSR308 kiezen.

Maar ik denk dat de topic starter eerder goed klinkende hifi speakers wil voor de woonkamer en dan zou ik persoonlijk voor B&W's gaan. Bvb iets uit de 600 serie... Een setje B&W 685, nieuw voor een dikke 600EUR?
 
Philips MFB niet wat? Heb zelf de MFB 544 staan en vind het voor de prijsklasse het beste wat ik ooit gehoord heb en laten zich na afstelling meten met degelijke monitors.
 
2.1?? Syrincs M3 220 DT.
Even zoeken 2e hands, maar ruim binnen je budget en waarschijnlijk de keuze waar je geen spijt van krijgt.
 
oei dat HK setje is idd redelijk lelijk :). heb inmiddels maar gewoon kabels getrokken en ergens een versterker op een kast gepropt, actieve sub moet nog erbij.
 
31S4CJ6J8TL.jpg


Ik heb hier 2 setjes van. Uber cheap maar vind het prima klinken. 5 euro bij een kringloop. :D
 
Back
Top