HELP!! KRK rokit 6 g2 defect

wedeadyet

Ingeburgerd
Lid sinds
26 september 2015
Berichten
53
Hallo!

Sinds kort geleden is 1 van mijn KRK monitoren (deels) overleden. Van de 1 op andere dag kwam er alleen nog heel zacht de hoge tonen eruit (voor het gevoel een kwart van het geluid wat uit de werkende komt en dan zonder lage en mid tonen).

Nu zette ik hem vandaag weer aan en deed ie het voor ongeveer 1 minuut weer normaal. Daarna weer precies hetzelfde probleem. Wanneer ik de monitor uitzet wanneer er nog geluid uit komt geeft ie ook voor een halve seconde laag geluid (ik bedoel niet zo'n plop, maar de lage tonen van de spelende muziek. Ik heb ze een jaar of 4 en eerder nooit echt problemen gehad en om nu te zeggen dat ze super intensief gebruikt worden.

Iemand een idee wat het kan zijn wat ik eventueel zelf kan repareren. Ik ben kort geleden verhuisd en weer gaan studeren. Met andere woorden, ik heb momenteel geen geld om hem weg te brengen. Geen idee wat zoiets moet kosten trouwens...

Cheers, Derek :biertje:
 
Heb je de boel al open geschroeft om te kijken? Misschien zie je iets opvallends zoals een bolstaande Elco o.i.d.
 
Idd, of laat er iemand naar kijken. Waar kom je vandaan?
 
Ik ga hem eens open schroeven en kijken of er iets "ongewoons" te zien is.

Ik woon sinds kort in Brussel
 
Van 't weekend open geschroefd maar alles leek er uit te zien zoals je zou verwachten.
Het vreemde wel is, toen ik hem weer dicht geschroefd had en hem weer aansloot deed ie het gewoon en bleef het ook doen tot heden.

Magische touche of zo...

Anyways, het lijkt opgelost te zijn.

Thanks!
 
losse solderingen
aka cold solder joints


ff laten reflowen door iemand die dat ook echt kan dus niet door de loodgieter of elektriciën.
 
Zal ik weer eens een uitspraak doen?

Dit is eigen aan KRK.. binnen de 3 à 5 haar werken ze niet meer naar behoren of geven ze de geest. Kortom je kunt deze niet betrouwen. Maarja.. low budget speakers.

Is deze uitspraak nu Kapitalistisch genoeg voor je, idm?
 
Caps of soldeer inderdaad. Ik heb ook één KRK die alleen nog maar constante sputterende bromherrie maakt. Helaas nooit tijd gehad om het te checken.
 
Caps is niet erg waarschijnlijk na 4 jaar of er moet echt gruwelijk chinese bagger inzitten.
Bovendien gaan caps het niet meer doen na wat schudden en duwen enzo.
 
Back
Top