KRK VXT8 kraakt

Ik merk hier dat het idd de onboard geluidskaart is. Heb de aarde strips van de stekkers van m'n monitors en computervoeding al afgeplakt, maar dat helpt dus niet. Aangezien m'n Motu nog niet werkt op m'n nieuwe computer moet het maar even zo blijven.
 
Weer even een kleine update:

Heb het advies opgevolgd om de computer aan te sluiten zonder aarde. Op dit moment heb ik dus mijn zelf op maat gezaagde 'aardeloze' stekkerblok waar de voeding van de pc ingeprikt zit. Alle andere apparaten zitten gewoon in stekkerblokken met aarde.

Ik moet het nog een paar dagen testen, maar tot nu toe is het vrij stil en hoor ik geen kraakjes of pc-geluiden/piepjes als ik de muis beweeg. Mocht deze test alsnog falen dan kan ik nog een andere geluidskaart proberen (extern). Maar so far so good!

Enige nadeel is dat de kabel niet lang genoeg is, dus ik wil een verlengsnoer van 5 meter halen, zonder aarde. Deze moet ik dan weer op maat zagen zodat ie past in het stopcontact. Eventueel daar nog het aardeloze blokje in. Dat moet verder wel kunnen toch? Stel dat ik het zo laat (dus alleen pc zonder aarde, rest wel), dan loop ik verder weinig risico toch? Of kan ik beter de stekker uit de muur trekken elke dag (bijv. bij bliksem)?
 
I.p.v. een stekker op maat zagen, kan je ook een geaarde snoer komen, de stekker of verdeeldoos openschroeven en de aardedraad eruit knippen. Wel van een label voorzien dat de aarde eruit is.
 
Ok, misschien een open deur maar heb je de kabels van L en R al omgewisseld, en gekeken of de bijgeluiden dan van kant veranderen? Daarna zou ik kijken naar de aarding gezien het feit dat m-patch ja of nee invloed heeft op je bijgeluiden..
 
Ik heb zeker drie ongeaarde stekkerblokjes van de GAMMA liggen met aan de zijkanten van de stekker het plastic zodanig bijgebikt dat deze in een geaard stopcontact past. Ideaal voor elke situatie waar brom optreedt en je snel een oplossing moet bedenken.
Niet geschikt als permanente oplossing voor een studio maar voor nood ideaal.
 
Bij mij loste dit het probleem op. Ik heb gewoon een stekkerblok gekocht zonder randaarding. En een losse stekker met rand aarde. De stekker van de ongepaarde stekkerdoos heb ik verwijderd. Vervolgens de losse stekker aangesloten op de kabel van het stekkerblok. Dus, zonder aarde. Dat ging prima en hoef je niet te zagen en te klooien. Ziet er ook netter uit. Overigens kunnen de overige kraagjes ook heel goed uit je geluidskaart komen zoals hier al gemeld. Ik neem aan dat je drivers up to date zijn. Wellicht kun je ook nog eens wat instellingen aflopen. Ik heb niet het gevoel dat het aan je monitoren of je kabels naar je monitoren ligt.
 
Back
Top