KRK Rokit 6, problemen met lage tonen

MvD

Ouwe rot
Lid sinds
28 oktober 2005
Berichten
613
Locatie
's Heerenberg
Beste Synthforumers,

Ik heb al enige tijd de KRK Rokit G6 in mijn bezit en sinds ik wat meer thuis begin te raken in mixen en masteren merk ik zodra ik mix op mijn headphone (Beyerdynamic DT990) dat de lage tonen goed worden weergegeven maar zodra ik mijn mix afluister op mijn KRK Rokit G6 klinkt vooral het laag erg kut en dun terwijl dit niet op mijn headphone is. Ook wanneer ik dit goed monitor via een multimeter is het laag duidelijk aanwezig.

Kan het te maken hebben dat ik de monitors niet goed geplaatst heb? (ik heb ze een beetje schuin naar mij gezet naast mijn monitor en op oorhoogte). Bij de specificaties heb ik gelezen dat de KRK's tot 38 Hz moeten gaan.

Kan ik beter andere studio monitoren aanschaffen? Of misschien een subwoofer ter ondersteuning erbij gebruiken?

Ik hoor graag jullie mening wat ik het beste kan doen!

Groetjes,

Martijn
 
Thanks Exel, ik zal morgen anders even een foto posten van mijn opstelling :)

Ja klopt maar het lastige nu is is dat ik mijn koptelefoon niet helemaal vertrouw maar mijn studio speakers ook niet...
 
Volgens mij wel. Als ik met mijn hoofd juist iets naar voren ga klinkt de bass beter (dus meer tussen de speakers in) maar volgens mij heb je dat altijd als je dat met speakers doet of bedoel je er meer van af?
 
Volgens mij wel. Als ik met mijn hoofd juist iets naar voren ga klinkt de bass beter (dus meer tussen de speakers in) maar volgens mij heb je dat altijd als je dat met speakers doet of bedoel je er meer van af?

Nou, ik heb beperkte monitor ervaring hoor, maar bij mij heb ik soortgelijke issues
en weet dat het aan de akoestiek ligt.
 
Nou, ik heb beperkte monitor ervaring hoor, maar bij mij heb ik soortgelijke issues
en weet dat het aan de akoestiek ligt.

Je hebt het helemaal correct :okdan:
 
Dus als ik het goed begrijp heb ik geen subwoofer nodig maar ik moet werken aan mijn akoestiek?
 
Back
Top