TS of TRS

Steelpan

Stamgast
Lid sinds
9 mei 2014
Berichten
125
Kan ik veilig de analoge output (line level) van mijn cd speler via een RCA naar TS verloopplug met daarin een TRS jack-jack kabel met mijn monitoren verbinden?
De monitoren hebben elk een TRS balanced input.
 
Zit er ergens een volume knop op?
Je kan het gewoon inprikken, maar het volume kunnen afstellen is wel handig.
 
Okee monitoren werken op deze manier naar behoren (heb de gok maar genomen). Nu een andere vraag: kan ik mijn synthesizer veilig op mijn interface aansluiten door twee TRS pluggen in de uitgangen (2 keer mono) van mijn synthesizer te stoppen en de andere uiteinden in mijn balanced interface input?
 
Waarom zou je een cd speler rechtstreeks in je monitor willen pluggen? Geen idee welk volume er dan iitkomt maar volumeregeling lijkt me wel handig
 
Waarom zou je een cd speler rechtstreeks in je monitor willen pluggen? Geen idee welk volume er dan iitkomt maar volumeregeling lijkt me wel handig

Om te luisteren hoe muziek klinkt over mijn monitoren.
 
Ja lijkt me duidelijk, maar zonder enige vorm van volumeregeling ertussen? Hoe hard komt dat er dan uit?
 
Ja lijkt me duidelijk, maar zonder enige vorm van volumeregeling ertussen? Hoe hard komt dat er dan uit?

Er zit wel volumeregeling op de monitoren die ik gebruikte. Hoe hard het eruit komt hangt van de monitoren af, heb het op twee setjes geprobeerd en op de ene kwam er op minimaal volume van de monitoren geen geluid uit en bij de andere was het geluid bij minimaal volume van de monitoren al best wel hard.
 
Dat ik redelijk kritisch kan zijn, maar daardoor nog geen domme lul ben die iemand niet wilt helpen als dat kan:)
 
Dat ik redelijk kritisch kan zijn, maar daardoor nog geen domme lul ben die iemand niet wilt helpen als dat kan:)

Okee mooizo dacht dat je misschien bedoelde van: van jou comment ga ik echt niet zweten dus met andere woorden ben heus niet bang voor je wat erop zou duiden je mijn comment als beledigend bedoeld opvatte. Want dit was inderdaad niet het geval, was aangenaam verrast om een nuttig antwoord van je te krijgen.
 
Pseudo balanced cables...
 
Pseudo balanced cables...
Ik heb je artikel alleen even geskimd maar ik had er al eens mee te maken gehad. Ik heb namelijk een gitaar TS jack en hierop staat aan het ene uiteinde shielded end (tenminste ik neem aan dat dit ook zo'n pseudo balanced cable is). Dat iets half balanced kan zijn snap ik nog steeds niet maar ik zal het artikel binnenkort even goed lezen.
Is mijn reactie uit andere topic.
 
Back
Top