KRK VXT4

Otlen

Lid
Lid sinds
14 februari 2006
Berichten
6.595
Locatie
The cosmos
Een van mijn monitoren krk vxt-4 geeft ineens geen geluid meer. Hij gaat wel aan, logo aan voorkant brandt maar geeft verder geen kick. Heb al vanalles gechecked, audio kabel van andere speaker erin, checklist uit manual doorlopen, af laten koelen (was nieteens heet maar voor de zekerheid). Is er nog iets dat ik zelf kan doen, behalve laten repareren?
 
Zit er geen zekering in? (misschien die ff checken)
 
Wat ik begrepen heb uit de handleiding is als de zekering kapot is, hij helemaal niet aan gaat.
 
Zekering is in ieder geval OK. Heb hem eens opengeschroefd maar daar is natuurlijk voor een leek weinig te zien.
Heeft het nu om hem te laten repareren of kan ik beter een nieuwe kopen? Zit er op SF iemand die zoiets kan checken?
 
Heb gemaild, vrijwel direct antwoord en adres gekregen van geautoriseerd reparateur hier in de buurt. Tevens zeiden ze dat ze makkelijk te repareren zijn en niet al te duur.
Dank voor de tip van het mailen.
 
De hele tijd op mijn koptelefoon gebruikt, af en toe op 1 speaker die wel werkt. ik dacht vandaag: eens kijken of ie het niet toch doet, en warempel, plots doet hij het weer...:)
hopelijk blijft ie het doen.
 
Heb toevallig precies hetzelfde probleem met een van mijn VXT4's. Ik heb 'm opengemaakt en een van de Elco's van de voeding heeft een bollende bovenkant. Dat is een slecht teken. Schijnt vaker voor te komen bij de VXT serie. (Tja dat is de prijs die we betalen voor goedkope productie in China). Ik heb al wat nieuwe Elco's in huis maar helaas passen die niet. De VXT heeft weinig ruimte van binnen en de voedingselco's zijn een maatje kleiner dan gebruikelijk voor de waarde die ze hebben. Binnenkort die van mij maar 's onder handen nemen en kijken of ik de te grote elco's ergens anders in de behuizing kwijt kan.
 
Precies.
Je zet 'm aan, hoort na een paar tellen het relais klikken, ledje gaat aan,so far so good.. maar hij blijft stil. Soms doet ie het weer een tijdje maar dan valt het geluid weer om de haverklap uit.
 
Yep, precies hetzelfde. Nu doet die van mij het weer maar ben idd ook benieuwd voor hoelang. Openmaken vond ik trouwens nog best veel werk en de kap gaat er ook niet makkelijk vanaf. Naar elco's heb ik niet gekeken, dat zal ik bij de volgende gelegenheid eens doen.
Repareren laten schijnt niet duur te zijn vertelde de importeur mij. Wellicht zetten ze er dan betere elco's in.
 
Back
Top