Focal Alpha 50 eerste indruk

Tijs

Ouwe rot
Lid sinds
8 juni 2004
Berichten
850
Locatie
Eindhoven
Aangezien er nog vrij weinig over te vinden is , hier even mijn ervaring van de eerste uren met deze fijne monitoren.

Een flinke tijd terug mijn BM6A MKII dynaudios verkocht omdat dit niet werkte in mijn ruimte en sindsdien op een pc speakersetje en hifi boekenplank speakers afgeluisterd (icm AKG hoofdtelefoon)

Vanwege mijn kleine ruimte 3 x 2.10 m heb ik gekozen voor de focal alpha 50. Deze front ported monitor in combinatie met het lage versterker vermogen leek mij de ideale kandidaat voor mijn ruimte.

Even naar de HS5 geluisterd welke goed klonk maar beduidend minder low end had tov de focal.


De bass is in mijn ruimte niet helemaal accuraat maar vele malen beter dan bijv de dyn audios die zwaar overpowered waren. Er zit ook behoorlijk wat laag in wat je niet zou verwachten voor 5 inch woofers.

Het upper-mid is iets te nadrukkelijk aanwezig maar het is prima werkbaar.

De hoge tonen zijn kristal helder. Ook deze moeten nog een beetje afzwakken met de burn in als het goed is.

De cosmetische afwerking is voor deze prijsklasse ook prima.

Kortom een aanrader voor mensen die net als ik in een kleine onbehandelde ruimte niet alleen met de hoofdtelefoon willen werken.

Focal kwaliteit voor een zachte prijs. Het zou me niet verbazen als dit een nieuwe benchmark gaat worden, lig in het 5 inch budget domein.
 
Back
Top