Probleem met passieve monitors

Ytse

༼ つ ◕_◕ ༽つ
Lid sinds
16 december 2003
Berichten
3.096
Locatie
Rotterdam
Ik heb nog een setje passieve monitors. Soundcraft Spirit Absolute Zero speakers met een Phonic versterker.
Ik heb nu het probleem dat af en toe een monitor uitvalt. Als ik dan volume er wat hoger heen stuur gaat zo'n speaker weer geluid geven. Dit gebeurt nu steeds vaker.
Weet iemand de oorzaak hier van?
 
Ja ,grote kans dat je stereo volume potmeter van je versterker vuil van binnen is , of is iets "ingebrand"

Als je de volume knop een aantal keer draait ?.. is het dan over ?
 
ligt dat niet aan een oud relais switchje ofzo ? ik weet er het fijne niet vanaf maar het klinkt als iets wat ik ooit meegemaakt heb. als je dan een klein tikkie gaf ging die weer aan.
 
Is waarschijnlijk het relais wat de luidsprekeruitgang aan en uitzet, ter voorkoming van plops en zo bij in / uitschakelen van de versterker
Wordt vervangen of een nieuwe eindtrap
Stom ongemak veel versterkers hebben er na een tijd last van, goedkoop onderdeel denk ik

Anders tweedehands een alesis of samson versterker aanschaffen of een kenwood hifi versterker, kan je er voor minder dan 100 euro weer een paar jaar tegen
 
Anders tweedehands een alesis of samson versterker aanschaffen of een kenwood hifi versterker, kan je er voor minder dan 100 euro weer een paar jaar tegen

Dit laatste lijkt mij niet echt een goede oplossing aangezien je dan weer oude relaistjes heb. Gewoon vervangen of laten vervangen, dan kan die idd weer jaren mee :)

Maar omdat ik Phonic niet echt hoog heb staan lijkt het mij wel een goed idee om naar een andere versterker te kijken, alleen zou ik zelf niet snel samson aanraden
 
Nou , veel versterker voor weinig geld , ben er zeer over te spreken
Maar goed ieder het zijne
Reparatie heb ik in het verleden wel eens laten doen , meestal maar tijdelijk effect en altijd 75 euro minstens kwijt
 
Kapotte relais klinkt waarschijnlijker dan een geoxedeerde kabels. Gister nog niet aan toegekomen aan het strippen van de kabels.

Relais vervangen, kan zoiets makkelijk of moet je solderen?

Reparatie is meer dan waarde van de versterker. :)
 
Back
Top