Focusrite 24pro DSP, welk aantal Ohm koptelefoon?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Supernova

Stamgast
Lid sinds
1 oktober 2002
Berichten
104
Locatie
Gorinchem
Heren, (en eventueel ook dames) :halleluja

Na wat in de topics geneusd te hebben kom ik er niet uit, dus ik vraag het maar even.
Ik heb hier een Focusrite 24Pro DSP voor mijn neus staan en wil voor het produceren in de avonduren een lekkere koptelefoon hebben.

-Beyerdanamics DT-770 80 en 25 Ohm
-Sennheiser HD280 Pro 64 Ohm
-AKG etc. etc.

Wie kan mij adviseren wat een goede keuze is, ik heb geen idee hoe krachtig mijn focusrite is en in de specs staat niks bijzonders vermeld bij "Stereo Headphone Mix 1&2.

Welk aantal Ohm moet ik naar op zoek of kunnen jullie adviseren??

Bij voorbaat dank,

Sander
 
Gebruik zelf de DT770 250 Ohm versie, en die gaat hard genoeg.
 
Hoe hoger de impedantie hoe minder hard.

Dit zegt verder niks over de sound wat dat betreft of stel ik dan een domme vraag?
Heeft de één minder of meer hoog/laag?

Las namelijk zoiets op reviews bij Bax-shop.

Mvg,

Sander
 
Op de Focusrite 24Pro heb je toch gewoon een phones volume. Zet je hem gewoon wat harder. toch?

Zo zou je kunnen denken inderdaad, zo zit ik zelf echter niet in elkaar. Ik wil dingen begrijpen en probeer dan het hoe en waarom uit te zoeken om tot een juiste aankoop te komen.

Heb inmiddels wat gevonden op de Beyer Dynamics site en heb mijn antwoord gevonden.

DT 770 PRO, 32 ohms: for mobile applications
DT 770 PRO, 80 ohms: for recording applications within the studio
DT 770 PRO, 250 ohms: for mixing applications in the studio
DT 880 PRO, 250 ohms: Semi-open back (reference monitoring, mixing, mastering)
 
Je vraag was hoeveel Ohm. Mijn antwoord hoe hoger de impedantie (Ohm) hoe minder hard het kan.

Je laatste post zou ik niet teveel waarde aan hechten. Mixing, mastering, reference monitoring op een koptelefoon ?????

Ik gebruik zelf wel Beyers maar dan de DT250 en die zijn 80 Ohm. Ik heb er 3 maar worden alleen gebruikt wanneer ik opnamen van akoestische instrumentatie of vocalen maak. Mixen, masters echt alleen op studio monitors.
 
Eigenlijk maakt het al lang geen donder meer uit behalve wanneer je electrostaten koopt.
Op zich vaak hele lekkere dingen maar om er nu muziek mee te gaan maken, nee.
Dus koop wat je lekker op je hoofd zit, goed klinkt en bij je budget past.
Die volumeknop doet de rest. Het is heel goed natuurlijk dingen te willen begrijpen maar wil je dan ook weten waarom condensator x waarde y in je geluidskaart heeft? Nee toch? Als het maar goed en prettig werkt, daar gaat het om.
 
Eigenlijk maakt het al lang geen donder meer uit behalve wanneer je electrostaten koopt.
Op zich vaak hele lekkere dingen maar om er nu muziek mee te gaan maken, nee.
Dus koop wat je lekker op je hoofd zit, goed klinkt en bij je budget past.
Die volumeknop doet de rest. Het is heel goed natuurlijk dingen te willen begrijpen maar wil je dan ook weten waarom condensator x waarde y in je geluidskaart heeft? Nee toch? Als het maar goed en prettig werkt, daar gaat het om.

Als ik dat had willen weten had ik die vraag hier rustig gesteld inderdaad.
Juist omdat de pasvorm exact hetzelfde was en er enkel verschil zat tussen 32, 80 en 250 Ohm wilde ik het weten om tot een aankoop te komen. Ik heb niks aan verkeerd bestellen.

Jammer dat mensen zoals zo vaak op synthforum min of meer voor een ander de vraag rechtvaardigen.Ik ken mijn plek weer en zal voortaan beter opletten hoe om te gaan met jullie superioriteit. :halleluja

Excuses voor mijn domme vraag, ik zal Beyerdynamic doorgeven dat volgens het synthforum verschillende types produceren onzin is. 8o)
 
Excuses voor mijn domme vraag, ik zal Beyerdynamic doorgeven dat volgens het synthforum verschillende types produceren onzin is. 8o)

ehh. jij hebt het over ohms. Het impedantie niveau staat welliswaar ook aangegeven bij de verschillende type headphones maar dit is niet het primair onderscheid tussen die verschillende types. Het verschil zit hem meer in frequentiebereik lijkt me (wat weer de aanbevolen toepassing bepaald).
 
Hoi Supernova,
Het was zeker niet balinerend bedoeld, vervelend dat het zo over kwam, sorry!
Anyway, ik bedoelde alleen maar proberen wat het lekkerste zit en werkt.
Ik vermoed dat er nog steeds verschillende impendanties zijn door de gebruikte componenten. Dat kan uitmaken als je het op een portable apparaat gebruikt maar niet op een Focusrite met genoeg pit in z'n donder;-)
Succes!
VL7
 
ehh. jij hebt het over ohms. Het impedantie niveau staat welliswaar ook aangegeven bij de verschillende type headphones maar dit is niet het primair onderscheid tussen die verschillende types. Het verschil zit hem meer in frequentiebereik lijkt me (wat weer de aanbevolen toepassing bepaald).

Dit is dus precies wat ik bedoel, het ligt uiteraard aan de vraagstelling, jij had dat immers beter gedaan want jij weet alles al. Ik wist dat soort dingen niet dus vraag ik het verschil, hoop dat het kwartje valt.

Je collega is wat sneller van begrip geloof ik.
De toon is weer gezet, ik hou het maar gewoon bij forum lezen, vragen doe ik wel ergens anders.:doei:
 
Dit is dus precies wat ik bedoel, het ligt uiteraard aan de vraagstelling, jij had dat immers beter gedaan want jij weet alles al. Ik wist dat soort dingen niet dus vraag ik het verschil, hoop dat het kwartje valt.

Je collega is wat sneller van begrip geloof ik.
De toon is weer gezet, ik hou het maar gewoon bij forum lezen, vragen doe ik wel ergens anders.:doei:

Ik wil me nergens mee bemoeien, maar de toon zet je nu een beetje zelf toch? Hij had al aangegeven dat het niet vervelend bedoeld was toch .

Anyway, Ik denk dat het inderdaad niet zoveel uitmaakt hoeveel ohm, als je hoofdtelefoon maar lekker zit en voor jou doeleinden bruikbaar klinkt....
 
De reden om hogere impedantie aan te raden in studio-omgevingen is dat je minder kans hebt dat je ze opblaast met onverwacht harde signalen. Nadeel van een 250Ω-koptelefoon kan zijn dat je hem niet erg hard kan laten klinken als je hem aan je iPod hangt.
 
Ter info voor een eventuele volgende lezer:

http://www.headphone.com/pages/buil...D[1]=2241&graphID[2]=&graphID[3]=&graphType=1

http://nwavguy.blogspot.nl/2011/02/headphone-impedance-explained.html

High-End Headphones Favor High Impedance - There can be some significant advantages to higher impedance headphones. A higher impedance allows for more turns of wire to be used in the voice coil of the driver. This can result in a better “motor system” with fewer compromises resulting in better overall sound. Higher impedance headphones also require less current to drive and that typically reduces distortion in multiple ways. It makes them more immune to output impedance differences between sources and also less sensitive to long cables and sharing a common wire in 3 wire cables and 3 wire connectors (i.e. headphone plugs and jacks). The amplifiers driving headphone nearly always produce lower distortion into higher impedances.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top