slecht geluid op mijn hoofdtelefoon

rsvos

Industrial Darkness
Lid sinds
2 januari 2008
Berichten
305
Locatie
Hellevoetsluis
Voor het produceren in de avond uurtjes wil ik graag mijn hoofd telefoon gebruiken,
nou heb ik hem aangesloten op de hoofdtelefoon aansluiting van mijn interface (een lexicon omega niet echt een beste) nou komt er echt een bagger geluid uit het ligt niet aan mijn hoofd telefoon denk ik. ( een roland rh-a30 wel een wat oud model al weet ik niet of dat nog invloed er op heb trouwens, dat ie wat ouder is)
Nou zit ik in dubio of ik nou een andere interface moet halen of dat ik een hoofdtelefoon versterker moet halen.
Of dat zo ie zo nodig is om een hoofdtelefoon versterker aan te schaffen ongeacht welke interface.
Ben bang als ik een andere interface nu zou aanschaffen dat ik nog steeds slecht geluid uit de koptelefoon krijg.
Ik heb een budget van €150.

(kan mijn geld maar 1 keer uitgeven helaas:D)
 
Er zit vast een MediaMarkt in de buurt. Laptop mee, interface mee, en proberen maar!

Ikke ook gedaan. Eerst keken ze wat raar, maar ey, je bent klant en wil wat kopen.
 
Denk toch dat het aan mijn hoofdtelefoon ligt, heb hem gisteren getest op mijn hifi systeem in de woonkamer en daar klonk ie ook al raar.( t is een Av systeem van pioneer geen slecht systeempje dacht ik)
 
Denk toch dat het aan mijn hoofdtelefoon ligt, heb hem gisteren getest op mijn hifi systeem in de woonkamer en daar klonk ie ook al raar.( t is een Av systeem van pioneer geen slecht systeempje dacht ik)

Kun je misschien omschrijven wat je precies bedoelt met een secht/raar geluid?

Soms kan een versleten jack/plug de adertjes laten kortsluiten, waardoor je een 'uit fase', cq. hol geluid te horen krijgt.
Als dit het geval is, is het simpelweg een kwestie van de oude plug afknippen en een nieuwe erop solderen.
 
t ja het geluid is niet echt vol meer heb weinig laag (was vroeger niet zo extreem) een soort van ruis in het hoge segment.

Nou moet ik er bij zeggen dat er een snoer aan zit van 3 meter en heb wel een paar keer in de knoop gezeten met het snoer met het draaien van mijn bureaustoel en er een keer per ongeluk overheen gereden met de zelfde stoel :D
 
Dus je hebt gewoon een gare koptelefoon....gewoon uitsluiten lijkt mij het makkelijkst.

Leen een koptelefoon van een vriend en je kan het horen.
 
t ja het geluid is niet echt vol meer heb weinig laag (was vroeger niet zo extreem) een soort van ruis in het hoge segment.

Nou moet ik er bij zeggen dat er een snoer aan zit van 3 meter en heb wel een paar keer in de knoop gezeten met het snoer met het draaien van mijn bureaustoel en er een keer per ongeluk overheen gereden met de zelfde stoel :D

Haha, tja, dan zou ik toch echt eerst eens proberen het snoer te vervangen :).
 
Kan ik wel proberen ja als het niet lukt kan ik alsnog een nieuwe halen.
( heb wel wat ervaring met solderen maar dat waren waterleidingen :D)
 
Kabelbreuk veroorzaakt geen slecht geluid; slechts uitvallen van het geluid, al dan niet gepaard gaand met gekraak.
Vervang nou die jackplug gewoon.
 
Back
Top