Welke versterker voor passieve speakers?

SCD

Gearlust [on]
Lid sinds
16 november 2002
Berichten
1.941
Wie kan mij een paar merken/type versterkers noemen die geschikt zijn om in een home studio DynAudio BM15s te "voeden"?
Ik wil liever geen prut, maar heb ook geen "pro" budget (dat is persoonlijk, ik weet het), laten we zeggen tot 1000 euro?
Is tweedehands een goede optie? Zo ja, waar dán op te letten?
alle suggesties welkom en bvd! :okdan:
 
Wie kan mij een paar merken/type versterkers noemen die geschikt zijn om in een home studio DynAudio BM15s te "voeden"?
Ik wil liever geen prut, maar heb ook geen "pro" budget (dat is persoonlijk, ik weet het), laten we zeggen tot 1000 euro?
Is tweedehands een goede optie? Zo ja, waar dán op te letten?
alle suggesties welkom en bvd! :okdan:
Merken zoals Bryston(4BST), Hafler en Mc Intosh(2120) worden veel genoemd in studios.
Ik heb zelf lang een Mission Cyrus One in de studio gebruikt. Heel neutraal.

Je kunt ook met Crown en misschien Adam proberen. Zijn wel classe D versterkers.
 
Hehe... :D

Gebruik zelf een PM600, klinkt echt verbazend goed (btw heb er nog een die ik bij Pierre zou kunnen zetten.. je mag em langere tijd testen want gebruik em toch niet ;))

De amp hieronder schijnt nog iets beter te zijn en is de meer gewilde serie.. alleen die op MP is een lichtere versie.. google maar eens op Carver TFM 45 of de 35 :)
http://www.marktplaats.nl/a/audio-t...84ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr
 
Ik heb eventueel mijn Vintage Denon POA1003 te koop voor 750€.
Zelf zoek ik 2x Amcron D75, die hier nagenoeg onvindbaar zijn.
 

Attachments

  • Denon_02.jpg
    Denon_02.jpg
    249,2 KB · Bekeken: 114
Heb er twee : een van medevoort
Een wat zwaarder type samson
Beiden klinken goed en hebben voldoende vermogen, de eerste kostte ca 1300 euro de tweede ca 350
 
Sommige Carvers hebben zo hun nadelen. Hele zware versterkers, maar in het laag niet altijd even eerlijk. En als de fan kapot gaat ben je de sjaak.. onvindbaar.
 
oude versterkers zijn vaak toe aan nieuwe elco's en klinken daardoor vaak "Warm" (traag, stropering, zonder transients) dit hoor je terug door overcompensatie in de mix, waardoor deze vaak elders te dun en schrell klinken.
dus ouder als 15 jaar, ff goed nadenken.
ik zou gewoon een Crown XLS nemen als het goedkoop moet, iets hoger bijv class D audio
http://classdaudio.com/

echt heel veel hoger bijv PLINIUS, heb ik vorige week de SB 301 van aangeschaft, maar dan ben je meer als het 12voudige kwijt.
 
Wil je hard of kwaliteit, of beide ? Ik gebruik zelf 2 Rotel rmb100 eindtrappen en klinken erg goed. Niet hard maar wel goed. Wanneer je hard en goed wil dan worden dit soort eindtrappen erg groot en warm.

Ik moet zeggen dat Hi End amps mij beter bevallen dan studioamps. Zeker in het laag en tops.
 
Sommige Carvers hebben zo hun nadelen. Hele zware versterkers, maar in het laag niet altijd even eerlijk. En als de fan kapot gaat ben je de sjaak.. onvindbaar.

Ja da's ook weer zo.. maar geloof dat alleen de zwaardere versies uit de PM serie fans hadden toch?
De PM600 die ik hier heb heeft gewoon een convector aan boord.. niet helemaal inbouwen en zeker in een studio valt het allemaal best wel mee zolang het maar geen 40 graden wordt in je hok :D

Qua laag is het idd anders.. maar da's overal wel hetzelfde verhaal met geschakelde voeding amps.. QSC, Lab Gruppen.. en vind bv ook de KRK's die ik hier heb gewoon anders klinken in het laag dan bv een ouwe MFB van Philips...
Zo'n ouwe bak met een trafo beukt en draagt gewoon meer dan iets waar een geschakelde voeding inzit.. maar ja,, wat is dan eerlijk? :)
 
Ik gebruik een oude Yamaha P-2500 (de hoge zwarte dus) in de studio. Werk goed, klinkt goed, niet te duur. De koelfans uitgeschakeld want die heb je niet nodig als je nauwelijks 1W per kanaal vraagt.

Beneden in de woonkamer is het allemaal Accuphase.
 
Back
Top