Genelec 8030a upgrade

Daar heb je inderdaad een correcte opmerking dat wanneer je de nanopatch muted de 8030a's alles weergeven vanaf 85 Hz. Ik heb het momenteel zo ingeregeld (op het gehoor) dat ik de sub niet als een extreme boombox ervaar maar eerder als een aanvulling vanaf 33 tot 85 Hz.
Akoestische metingen zullen inderdaad de juiste afregeling moeten aangeven. Momenteel zit ik echter nog niet in de ruimte waar ik definitief wil werken maar ik ga het wel proberen.
Tools zullen REW software worden en een Behringer emc8000. Dat wordt ook nog een serieus avontuur want ik heb hier geen ervaring mee... .
 
Ik had eerst ook alleen de 8030A's en heb daar later een sub bijgekocht, ik vond het een wereld van verschil! Ik kan het echt iedereen aanraden om een sub toe te voegen.
 
heb een router gemaakt voor mijn monitors en sub (grijze kastje) ....kan ook alleen sub laten horen. Iets wat ik heel vaak gebruik.....
 

Attachments

  • 6Sub Router.jpg
    6Sub Router.jpg
    48,5 KB · Bekeken: 115
heb een router gemaakt voor mijn monitors en sub (grijze kastje) ....kan ook alleen sub laten horen. Iets wat ik heel vaak gebruik.....

Dit heb ik nu ook toegepast door de nanopatch te verbinden met de 2de uitgang van mijn m-patch 2. Ik heb nu dus keuze tussen de 8030's en/of sub.

Heren, hoe doen jullie dit? Wil dit zeggen dat je simpel kan switchen tussen:
A) de sub is actief en de nearfields spelen over een beperkte bandbreedte (e.g. 85Hz-20kHz)
B) de sub is gemute en de nearfields spelen over de volledige bandbreedte (e.g 45Hz-20kHz)
 
Heren, hoe doen jullie dit? Wil dit zeggen dat je simpel kan switchen tussen:
A) de sub is actief en de nearfields spelen over een beperkte bandbreedte (e.g. 85Hz-20kHz)
B) de sub is gemute en de nearfields spelen over de volledige bandbreedte (e.g 45Hz-20kHz)

ja, klopt...en ook nog de mogelijkheid om alleen de sub te horen (zonder monitors)

Was best een ingewikkelde schakeling kan ik me herinneren...
 
Wow... :halleluja. Daar zoek ik al een tijdje naar... Enig idee hoe ik aan zo'n schema geraak?
 
Je redenering klopt inderdaad r.5.
Koop gewoon een sm audio m-patch 2 dan heb je direct alles wat je wil. Degelijke unit voor zijn geld!

Bedankt voor de tip maar als de crossover in de sub zit, hangen die nearfields toch rechtstreeks aan de sub? Als je dan het signaal naar sub mute, krijgen de nearfields toch geen signaal meer?
 
Ik zou zeker naar de nieuwe 8330 met 7350 sub kijken.
Nieuw SAM/GLM 2.0 systeem. Moet erg goed zijn.
Je ruimte is toch het halve werk...
Ben zelf voor de 8351 met GLM pack gegaan.
Kan niet wachten. Wellicht dat ik nog een Subpac S2 erbij ga bestellen.
De Subpac reviews zijn heel lovend. Daarnaast is het natuurlijk erg vet aangezien het next level tech is. Zowel GLM 2.0 / SAM als de Subpac
 
Back
Top