Geen plaats voor tweede paar monitors, wat nu?

Ik denk dat een JBL4312 setje ook wel heel erg in jouw straatje gaat passen.
Zit een beetje tussen hifi speakers, studio monitors en club speakers in.
Het zijn 3 weg luisprekers met een 12 inch woofer.

Hoo ik ben verkocht! Dan ga ik ze maar willekeurig links in de kamer zetten. Een hifi systeem volgens de doorsnee soap-kijkende huismoeder staat ook nooit op de meest taktische plaats. Kennis van me heeft ze in de hoek in de living staan, met de boxen op de grond tegen de muur!
 
Dan ga ik ze maar willekeurig links in de kamer zetten.

Dat, en geen akoestische aanpassingen... jammer. Zeker als je goeie spullen hebt staan als een 8040+sub set. Da's net een Ferrari op houten banden, Ikea gehaktballetjes met truffels erover, Bach op een neusfluit. :D

Ik ben het niet vaak met Rapie eens, maar GIK all the way. De prijs is erg redelijk, zelfs in verhouding tot DIY geknutsel.
 
Dat, en geen akoestische aanpassingen... jammer. Zeker als je goeie spullen hebt staan als een 8040+sub set. Da's net een Ferrari op houten banden, Ikea gehaktballetjes met truffels erover, Bach op een neusfluit. :D

Hanz (moest lachen trouwens met je opmerking) dat is net het ironische eraan! Het simuleert de klote luistersituatie van de gemiddelde mens. :D
 
De genoemde Kefs zijn zeker de moeite waard maar ik heb nu al 30 jaar de Kef Rr101 set en dat is een echte reference set die ook nog steeds bij de BBC gebruikt wordt.
Het zijn kleine kastjes ( schoenendoos) en hebben een onwaarschijnlijk goed geluid. Regelmatig gaan mensen op zoek naar mijn subwoofer...die er niet is.
 
Een referentie voor jezelf erbij kan natuurlijk nooit kwaad, maar ik denk dat je je blijft afvragen hoe 't bij anderen (of in 'n club) klinkt, ookal heb je zelf hifi-spul erbij gezet. Het gaat er volgens mij om dat je je eigen monitors leert kennen, zodat je weet hoe de boel bij jou thuis moet klinken, wil het bij anderen ook goed klinken. Dus: luister je mixen bij zoveel mogelijk kennissen/vrienden op hun installatie om een beeld te krijgen van wat er in het algemeen wel en wat niet klopt in je mix. Als er dan zaken zijn die regelmatig niet goed zijn (bijvoorbeeld te veel/weinig laag) dan kan je je mix thuis daarop aanpassen. Of je ruimte zo aanpassen dat 't meer in balans is.
 
Wij hebben een paar SA blue boxen in de woonkamer staan......

De onderste, maar dan in zwart:)
16bbpsm.jpg
 
Je komt al een heel end door het gebruiken van referentie tracks. Je krijgt een idee hoe je eigen nummer dus op je monitors zou moeten klinken...
 
Back
Top