Phase Linear 700 Series Two - Kapot!

Elec_Trix

Stamgast
Lid sinds
12 oktober 2008
Berichten
194
Beste leden

Mijn Phase Linear versterker is kapot, meerbepaald, de linkeruitgang werkt niet meer waardoor ik enkel door de rechterspeaker kan mixen, niet bepaald een goeie atmosfeer :)

Het probleem is echter dat ik niets ken van techniek dus kan ik er zelf niet naar kijken.. Omdat PL niet meer bestaat is er ook geen customersupport of iets dergelijks, dus mijn vraag was of iemand een goeie hersteller kent in de buurt van Gent? Of mss is er iemand op het forum die zou willen langskomen om eens een kijkje te nemen, tegen betaling natuurlijk!!!!

Alvast bedankt,
Mvg
 
Let goed op met Phase Linear versterkers, die fikken wel eens uit als er iets mis mee is (vandaar dat men ze weleens Flame Linear noemt). Niet mee gaan prutsen dus. En nooit op spanning laten als je niet in de kamer bent! Bijkomende leukigheid is dat ze bij een ander defect zo'n 70 volt DC op je speaker gooien. Ook een Flame Linear waard, maar dan ter hoogte van je conus... Ze klinken wel goed als ze werken.

Ik ken geen goede, betaalbare audioreparateur in het Gentse. Ik ga naar Nederland met spul dat ik niet zelf in orde krijg.
 
ja dat had ik dus voor! plots klonk er een enorme knal door mijn rechterspeaker, gelukkig zijn het stevige kasten en is er niets mis mee.
ik ben die bijnaam onlangs ook tegengekomen op het net maar ik heb hem al heel lang en heb er nog nooit problemen mee gehad. Inderdaad, die versterkers klinken als een klok. Ik hou van het zuivere geluid dat ze produceren, het zou echt jammer zijn moest het niet meer te maken vallen.

Ik heb ondertussen iemand gevonden in de buurt van Oudenaarde die er morgen naar wil kijken. Fingers crossed!
 
Okee, hij wist me te vertellen dat een transistor kortsluiting heeft gegeven. Aangezien hij geen dopsleutels met engelse maten had, kon hij ze er niet afhalen. Maar het zou me toch teveel geld kosten.. Kan ik evengoed ergens een 2dehandse op de kop tikken.
Dus moest iemand eentje weten staan met volgende specs:
8 ohm
700W RMS
en liefst heel goede elco's

.. mag je me altijd een seintje geven. Ik zal hier ook nog een zoekertje plaatsen bij 'marktplaats'.
Alvast bedankt!
 
phase linear

phase linear

Hallo
Ik heb hetzelfde probleem met mijn Phase linear 700
Is het mogelijk het adres van de persoon in Oudenaarde te bekomen ikzelf woon in Gent ca 40 km van Oudenaarde

Alvast bedankt voor je antwoord
Mijn e mail is dewaschst@skynet.be
tel +32(0)473 42 22 32
 
er is een goede hersteller in Laarne bij Gent namelijk TELESOUND
 
Back
Top