Monitor onderzetters...

barn

Detroit nerd
Lid sinds
16 augustus 2002
Berichten
2.374
Locatie
Amsterdam
Hi,

Ik ga mijn monitor-boxen zetten op een houten plank in een stellage...

Nu wil ik er soort van dempende onderzetters onder zetten (hee, komt het woord daar soms vandaan ;) )

Bij thomann kom ik dit tegen:
http://www.thomann.de/nl/the_takustik_isopad_8.htm

Is dat prima? Of is dit echt onzin en heb ik iets anders nodig?
 
Weet niet hoe goed die iso's dempen maar die duurder variant van dat ander merk, dempt goed......0 trillingen or what so.
 
hmm zal wel prijzig zijn,
ik gebruik gewoon stukjes vilt op elke hoek van de speakers, te koop bij blokker enz..
 
Deze niel....t werkt, zn verhaal klopt en nee heb geen aandelen oid

 
http://www.thomann.de/nl/primacoustic_studio_akoestiek_sets.html
soow, bijna 100 euro per panel ... ik krijg het niet gerijmd met mijn verstand verder.
Het is zo duur omdat dat randje gelasercut is ??? kommop zeg, dat kan lekker goedkoop in china.

En als ik dan denk aan de genelec 8040's, die hebben een afneembaar rubberen X voetje van verschillende diktes wat naar mijn idee prima werkte, gewoon, bij de prijs inbegrepen.

Nog even wat ik zag bij de mopads:
mp_2.jpg

Even low-budget computer monitors can sound cleaner, clearer, and more articulate with a set of MoPAD monitor isolation pads.

ehm ....
tell-sell.jpg


Wat te denken van een traagschuim kussen van ikea van 7,50 ? Ben je voor 15 euro klaar.
 
ik krijg het niet gerijmd met mijn verstand verder.
Hoeft ook niet......hebben zij voor je gedaan. Als het maar werkt en dat doet het, verschil tussen met recoil en zonder is huge.

Waarom je kamer behandelen ? kost geld

Waarom dure speakers ? kan met berhinger speakers

Waarom ergens voor betalen als je het gratis kan downloaden ?

Waarom Osx vs Windows ? Windows based is immers goedkoper

Waarom jezelf serieus nemen, :eureka:
 
Ah, ik zag de titel en dacht dat je onderzetters voor op je monitors wilde zodat je er een glas bier op kan zetten zonder kringen te krijgen :biertje:
 
Alvast sorry voor het serieus erop ingaan :D

Hoeft ook niet......hebben zij voor je gedaan. Als het maar werkt en dat doet het, verschil tussen met recoil en zonder is huge. - waarom heeft genelec rubberen voetjes en geen schuimpad ? Er zijn meer oplossingen dan die dure schuimpjes met een metalen anti slip plaat erop

Waarom je kamer behandelen ? kost geld - beter geluid, reflecties/staande golven etc.

Waarom dure speakers ? kan met berhinger speakers - veel beter geluid, gedetaileerder geluid

Waarom ergens voor betalen als je het gratis kan downloaden ? support van zowel de klant als ontwikkelaar, bonnen om af te schrijven

Waarom Osx vs Windows ? Windows based is immers goedkoper - osx is volgens mij ook op een intel pc te installen, kost 69 euro of iets in die richting, goedkoper dan windows 7 home rond de 100

Waarom jezelf serieus nemen, :eureka: - ivm m'n intellect :geslaagd:8o)
 
Er zijn meer oplossingen dan die dure schuimpjes met een metalen anti slip plaat erop

Zkr DiY
 
Laatst gewijzigd:
Deze niel....t werkt, zn verhaal klopt en nee heb geen aandelen oid

http://www.youtube.com/watch?v=4w1LQpAcYAU

OMG hier word wel zo´n onzin verkocht, ik moet m´n broek van de enkels halen.

Ff 1 voorbeeldje: Hij zegt dat luidspreker fabrikanten hun speakers meten op grote stenen blokken (??? maar het kan best zo zijn) en dat als je de speakers omhoog haalt, je transiënt response verslechterd. Stel je voor dat dit waar is, wat niet zo is overigens, dan moet je thuis dus ook je speakers op grote stenen blokken neer zetten, niet op een stukje schuim.
En als de weergave zo verbeterd, waarom geen meetgegevens?

U bent gewaarschuwd. :doei:
 
Heb je ze geprobeerd, patat met ?

dan moet je thuis dus ook je speakers op grote stenen blokken neer zetten,
Zo bedoel je ?

293422_302878729737826_160075100684857_1236563_1518449930_n.jpg
 
Deze niel....t werkt, zn verhaal klopt en nee heb geen aandelen oid

http://www.youtube.com/watch?v=4w1LQpAcYAU

Dus schuim is niet goed, de magische oplossing: een blok SCHUIM met een stalen plaatje op!!
Plus een gegolfde voorkant zodat de impedantie van het metaal verandert... Oh en handig dat het logo er meteen zo mooi op uitkomt, dat moet gewoon puur toeval zijn!
Laten we het meteen lasersnijden, hebben we een excuus om het lekker duur te maken.

DIY-ORLY.jpg


Btw ik heb ze niet, als ik ze ergens tegenkom zal is ze wel testen, maar ik heb er echt veel moeite mee. Het concept kan wel kloppen, maar die vent lijkt me een louche kerel...
 
Back
Top