monitors matig budget

als ik iets geleerd heb is het dat je ABSOLUUT NIET moet besparen op monitors, ik heb toendertijd goedkopere monitors gekocht, omdat ik er eigenlijk niet meer geld voor overhad. Het punt is dat je aan je monitors went en heel snel hun gebreken gaat merken. Bespaar daarom niet op monitors. Monitors moeten van perfecte qualiteit zijn net als je oren. Alleen je oren kunnen zich verder ontwikkelen en je monitors niet.
 
Wel redje, wil niet lullig doen. Maar als ik zo naar je setup kijk (waar je best wel trots op mag zijn ;) ) denk ik dat een hogere categorie monitors nog niet eens zo gek zou zijn. En zelfs beter zou passen. Die Truths kleuren toch wel behoorlijk hoor.
Idee?
 
Origineel geplaatst door BigDplayboy
Nee dat begrijp ik, maar als hen nou zeggen van: Heej het klinkt goed, als de mastering wat beter was zouden we 'm uitbrengen, dan weet ik genoeg: prof. monitors
Maar als ze nou zeggen dat ik beter een ander hobby kan gaan zoeken, dan doe ik dat niet natuurlijk, maar dan ga ik dus geen mega-monitors aanschaffen...

Ik denk dat de meeste labels niet eens een reactie terug sturen als ze het niet goed (genoeg) vinden. En zeker niet met technische details als mastering e.d.
(Alhoewel je wel aangaf dat je dergelijke reacties terug hebt ontvangen. Een positieve uitzondering !).

Probeer ze gelijk te overdonderen met (de kwaliteit van) jouw demo. Schud ze wakker.
"Take a shot and give it all you've got" is het devies (niet ala Herman Brood opvatten :D )
 
@ fuse: klopt.....ik zit ook sterk aan een setje genelecs 1030 te denken of een setje hr-624's

ik heb toendertijd goedkopere monitors gekocht, omdat ik er eigenlijk niet meer geld voor overhad. Het punt is dat je aan je monitors went en heel snel hun gebreken gaat merken. Bespaar daarom niet op monitors.

Ik heb ook achteraf ontzettend spijt, nu mijn oren beter als mijn monitors zijn. In het begin hoor je de gebreken van je monitors niet, maar naarmate je oren beter ontwikkelen, merk je pas de gebreken van je monitoren en dat bedoelde ik eigenlijk te zeggen. Ik weet dat ik te slechte monitoren heb op dit moment. Mijn plan is ook om een nieuwe mengtafel aan te schafen, m'n 01v te verkopen en dan van het geld van de 01v nieuwe monitors te kopen :) plannen....plannnen....plannen. ;)
 
Origineel geplaatst door Soundtrooper
Ik denk dat de meeste labels niet eens een reactie terug sturen als ze het niet goed (genoeg) vinden. En zeker niet met technische details als mastering e.d.
(Alhoewel je wel aangaf dat je dergelijke reacties terug hebt ontvangen. Een positieve uitzondering !).

Probeer ze gelijk te overdonderen met (de kwaliteit van) jouw demo. Schud ze wakker.
"Take a shot and give it all you've got" is het devies (niet ala Herman Brood opvatten :D )

Whahaha! :D
Ja, die was van ID&T, ze hadden zelfs nog de moeite genomen om m'n website te bekijken want ze vonden het leuk dat ik contact met Marcel Woods had gehad enzo (dat stond op m'n website namelijk) ... Dus tja, dqat viel me zelf ook heel erg mee van hen... En van bonzai/lightning records heb ik toen ook een soortgelijke reactie gekregen... Van de andere 7 kreeg ik een standaard briefje dat het niet de muziek was die bij hen label paste :engel: ... :P
Maar ik ga toch maar eens kijken/luisteren naar monitoren ... Over 3 weken krijg ik weer een 1000,- erbovenop dus dan zal ik ze wel gaan halen... Misschien dat ik een dezer dagen al een een luistersessie ga doen naar verschillende monitore en dan over die 3 weken ook nog eens een keer :geslaagd:
 
Back
Top