monitors matig budget

freekymixer

Stamgast
Lid sinds
18 januari 2002
Berichten
237
Locatie
GENT
Wie o wie geeft me een tip welke monitors ik me moet aan schaffen voor thuis mee te werken ...
Ik denk aan een budget van rond de 1000 tot 1250 euro ...

dank je ...


Fré
 
Re: monitors matig budget

Origineel geplaatst door freekymixer
Wie o wie geeft me een tip welke monitors ik me moet aan schaffen voor thuis mee te werken ...
Ik denk aan een budget van rond de 1000 tot 1250 euro ...

dank je ...


Matig budget! hahhha nou voor mij zou het anders een ruim budget zijn,en zou direct de mackies kopen.Oke ook 1200 per paar.

sorry ik stond in het blauw.
 
Laatst gewijzigd:
alwéér zo een nuttige post van justin

1. leer quoten
2. leer reageren
3. wil je zo graag een andere kleur sterretjes bij je naam??
:erm:


owja mackie hr624 kosten 599 per stuk bij feedback.
genelec 1030a zijn 699, dit zijn ook goede monitors.
 
ik zou ook voor mackies gaan
 
Ik voor die Dynaudio's die hier te koop staan. (als ze nog te koop staan)
 
Origineel geplaatst door justin
Hahhhha die roel kut dag gehad ofzo! grappen maker

het gebeurt vaker dat je volledige berichten quote zonder daar enige nuttige informatie aan toe te voegen, vond het op zn plaats om daar even iets van te zeggen :) en dat is gebeurd.

klachten bij de moderators, die kunnen off-topic berichten verwijderen.

nu maar verder on-topic.
 
Origineel geplaatst door Roel
het gebeurt vaker dat je volledige berichten quote zonder daar enige nuttige informatie aan toe te voegen, vond het op zn plaats om daar even iets van te zeggen :) en dat is gebeurd.

klachten bij de moderators, die kunnen off-topic berichten verwijderen.

nu maar verder on-topic.

Er staat trouwens wel wat te lezen onder,aangezien dit per ongeluk in het blauwe gedeelte staat.
 
ik was laatst bij ... dj41 (of wat was zn nick hier)(is nu al tijdje afwezig op het forum)
die had een setje 824's... wat een monitors zeg ! de 624 heb ik bij feedback geluisterd en waren ook errug goed !
 
voor wat kleinere ruimtes zijn de 624's beter dan de 824's...daar kan dagoose wel meer over vertellen
 
Origineel geplaatst door olafmol
voor wat kleinere ruimtes zijn de 624's beter dan de 824's...daar kan dagoose wel meer over vertellen

vertel, want ik krijg over twee weken mijn 824's en mijn ruimte is niet super klein maar ook niet super groot, ongeveer 2,40x 5,50.
 
Is echt geen ramp, je verandert toch gewoon de "acoustic space" en evt. misschien de lage frequenties als je teveel reflectie mocht krijgen. Hiermee kan je veel compenseren Waardoor ze ook in kleinere ruimtes perfect hun mannetje staan hoor!
 
ik zou rustig gaan kuisteren voor die prijs heb je echt mooie monitors naast die mackie's.

Ga ook eens luisteren naar b.v. Genelec, Event's, Dynaudio's, PMC (mijn favotiete monitor voor die prijs) ,Hafler
enz enz. die Mackie's zijn zeker niet slecht maar ook zeker niet de minst gekleurde.

Neem je eigen muziek mee en je favoriete muziek die ja vaak luisterd en ga dan kijken wat voor jou het lekkerste klinkt.
 
waar vindt jij ze kleuren dan? Ga nou niet vertellen dat het de lage tonen zijn he! die worden (als alles goed staat) echt wel aardig eerlijk weergegeven dus. Het is misschien dat mensen niet gewend zijn om geluiden te horen beneden de 50 hz waardoor het misschien lijkt dat ze meer bass weergeven dan dat er werkelijk is, ok ok beneden de 50 hz hoor je het meestal allemaal wat minder maar toch, of ze stonden best wel hard waardoor je ook valse illusies kunt krijgen. Anders heb je op een slecht moment, toen ze niet goed stonden gepositioneerd naar ze geluisterd.
En anders, als dat het nog niet is, dan hebben wij een meningsverschil.
 
ik vind ze inderdaad kleuren in het laag maar meer rond de 80 HZ, daar zit een duidelijk bultje.
niet erg en minder dan bij veel andere maar het is er wel.
En in het midden (2.5 tot 3.5 khz) is ook een kleine lift te horen maar ook dat kan je aan passen.
dus je hoort mij over de mackie 624 helemaal niet klagen. ook niet over de 824

ze ziijn echt wel ok maar ik vind dat ook met name de stereo spreiding en plaatsing van instrumenten
en dan heb ik het niet over Synth's maar over ECHTE opnames met goede micro's (dus Schoeps, de betere AKG,s
Soundfields enz) van b.v. klassieke muziek en Jazz, Rock ed. niet optimaal is.
Hier hebben andere monitoren een betere plaatsing en diepte.
Ook de focus van Mackie is niet mijn Focus, ze zijn me te indirect.
Dat klinkt op het eerste gehoor wel lekker groots en breed maar ik houd liever van een directe en
gefocuste sound.

Het is geen discussie van goed of slecht. beide zijn goed maar hebben verschillende karakters.
vooral Soundcraft, yamaha, Alesis en JBL vind ik daarom mindere monitoren.

Met een Mackie, Genelec en event zou ik perfect kunnen werken. (jaren gedaan en regelmatig nog)

Maar ik geef de voorkeur aan PMC, Hafler, Tannoy (Ellipse of de system 600/800) vanwege het karakter van de speaker.
en naturlijk heb ik het hier over de prijs range van 1000 tot 2000 Euro per systeem.
 
Het is, zoals altijd weer gewoon een kwestie van smaak, grappig, daardoor raak je in veel onderwerpen gewoon niet uitgediscusieerd, ieder gewoon z'n eigen ding, beter toch?
:)
 
Origineel geplaatst door Laurens O
Het is, zoals altijd weer gewoon een kwestie van smaak, grappig, daardoor raak je in veel onderwerpen gewoon niet uitgediscusieerd, ieder gewoon z'n eigen ding, beter toch?
:)

Kan ik perfect mee leven:-)
ken je de andere monitoren die ik noemde ook?
Heb je ze wel eens gehoord en vergeleken met diverse muziek (puur intresse)
 
Uit jouw lijstje ben ik bekend met Genelec, PMC en ook Tannoy, de rest minder. Voor mij zou op nr. 2 waarschijnlijk Genelec staan.
 
Origineel geplaatst door Laurens O
Uit jouw lijstje ben ik bekend met Genelec, PMC en ook Tannoy, de rest minder. Voor mij zou op nr. 2 waarschijnlijk Genelec staan.

Had ik wel verwacht:) hebben beide hetzelfde karakter.
 
Back
Top