Monitor controller, SM-pro VS SPL

G

Guest

Guest
Hoi,

Ik ga op zoek naar een monitor controller met 4 in en 4 uit, liefst ook nog een optisch digitaal in.

Heb deze op het oog:
SM pro M-patch 2
SM pro M-patch 2.1
SPL 2 control

Iemand ervaring met deze, of een andere controller?
Ik zoek zo weinig mogelijk kleuring, volume verlies en andere irritaties.
De andere opneem/afluister spullen die ik gebruik:
Dynaudio BM15A's;
Motu 828 MKIII;
Mac G5.

Alvast bedankt voor het meedenken:)

Grtzzz Bruce
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb de SM Pro M-patch 2. Bevalt prima, headphones preamp geeft een goed geluid, en mij is geen kleuring van het geluid in het algemeen opgevallen. Degelijk uitgevoerd.
 
Enige nadeel van de SM Pro is juist de headphone pre-amp!!!

Voor de rest passief dus geen kleuring!
 
Die 2.1 zie ik ook nog wel als toekomstig verjaardagskadootje, maar godsallemachtig wat is die 2Control een hap duurder.

Ziet er wel oneindig veel stijlvoller uit en interne voeding is altijd fijner dan een wall-wart.
 
Na wat op Gearslutz gelezen te hebben blijkt dat een hoop mensen de 2Control fijner vinden qua bouw en ermee werken, en dat actieve electronica helemaal niet zo'n gedoe hoeft te zijn (of 't moet goedkope opampjes betreffen).

Hm, toch maar eens kijken of 'ie niet ergens 2ehands te krijgen is.
 
hmm ik heb er nu eentje staan met een foutje binnenin. links is zo'n 6 dB zachter dan rechts, da isnie goe. headphones doen 't wel gewoon top, echt zeer strakke amps vergeleken met die van de mpatch. sowieso viel me ondanks 't foutje de neutraalheid van de 2control al heel erg op. heel vlak en sterk op de transient response. maar eerst maar eens omruilen voor een volledig werkende en dan weet ik meer.
 
@nox,

Ben je nog altijd tevreden van je SPL? Is het die meerprijs waard? Het zijn beide toch passieve controllers dus de amps zouden toch niks mogen uitmaken?
 
Back
Top