Welke Keyboardversterker

V-Synth Freak

Rolandfreak
Lid sinds
18 december 2008
Berichten
156
Locatie
Venray
Hallo

Ik zoek een keyboardversterker voor mijn V-Synth voor in de studio maar ook voor eventuele live performances.
mijn budget is maximaal 300 euro (liefst minder)
hebben jullie tips?
 
gebruik zelf studiomonitors (Tannoy Reveal 6D) ook live; heb je lekker stereo geluid. Gewone keyboard amps in die prijsklasse klinken stuk minder.
Je moet alleen bij live en transport wel opletten (e.v.t. case-jes omheen bouwen).
 
bedankt, die Tannoy Reveal 6D ziet er erg gaaf uit.
maar hebben die gewoon line ingangen (ik heb er nog niet zoveel verstand van)?...
Ik krijg waarschijndelijk nog twee synths thuis (Korg Karma, Roland XP-80) die wil ik er ook graag op aansluiten....
 
alle studio monitoren hebben line ingangen (jack), dus je kunt voor welke monitor dan ook kiezen.
Ik heb er klein mixertje (Spirit Notepad) tussen hangen om nog wat andere bronnen te kunnen gebruiken en toonregeling te hebben.
 
Hoi!

zelf heb ik een Behringer KX1200. Ik weet niet wat je juist zoekt, primeert de weergavekwaliteit of ben je echt op zoek naar pure versterking.
De Behringer is alleszins veel waar voor je geld: 120 watt, 4 kanalen, microfooningang, mogelijkheid om extern effect aan te sluiten en equalizer op de masteruitgang.
Is ook heel robuust gebouwd.

Zoals DocFrt al aangaf, klinkt wel minder zuiver dan studiomonitors.

Als je doel vooral is om jezelf te horen kan je misschien gaan voor de studiomonitors en de geluidskwaliteit, als je echter live wil spelen en je kan je synths niet op een PA aansluiten, lijkt me een keyboardversterker meer toepasselijk.

P.S. Je hoorde mij misschien al komen: hij staat te koop :engel: (prijs nog te bepalen, alleszins een pak minder dan 300 euro). Laat maar iets weten bij interesse.
 
Erg bedankt voor je reactie.
Ik de versterker nodig voor het versterken van 3 Synth in m'n studio en vooral live.
Is de Behringer KX1200 daar geschikt voor?
Ik heb wel interesse?
Waar woon je precies, dan kan ik hem een keer komen testen...

P.S welke prijs had je in gedachten?
 
Ik heb ergens nog een peavey kb100 staan, dat zijn wel goeie basic keyboard versterkers met 3 inputs, 3 bands eq en een leuk reverbje, je kan er teven ook een zangmicrofoon op aansluiten.

2e hands gaan ze meestal redelijk goedkoop weg, mischien is dit wat ?
 
Back
Top