Actieve studiomonitoren tot 800 euro

the brave dicer

Nieuwkomer
Lid sinds
21 december 2008
Berichten
1
Hallo,

Graag kreeg ik jullie advies.
Ik werk in een mini-studio van 6 m2.
Ik maak voornamelijk demo's in trance en dance.
Mijn studioke is bijna rechthoekig, met aan de linkerkant een schuine wand(werk dus gedeeltelijk onder het dak van het huis). De wanden zijn met kurk afgewerkt. Echt eindmixen afwerken doe ik niet, dat is het werk van onze producer. Mijn producer sprak over Quested en PMC, maar ik vermoed dat ik voor die prijs niks zal hebben. Aangezien ik toch in een kleine ruimte werk, zullen het ook geen superzware toestanden moeten zijn. Iemand goede ervaringen met bvb. KRK?
Thanx!!!
 
Monitoren zijn natuurlijk erg persoonlijke zaken. Je kunt het beste gewoon ergens gaan luisteren, neem je eigen cd's mee zodat je weet wat je te horen krijgt. Ik ben altijd een fan van Tannoy geweest maar nogmaals, dat is persoonlijk.
Wel zou ik op z'n minst 8 inch weergevers kopen, of aangevuld met een 12 inch (of meer) subwoofer voor het laag. Succes.
 
in een kamer van 6m2? zou ik voor 6" gaan, of een low cut aanzetten, kamer zal anders snel vollopen
 
:dubbel:Als je always loud onder je naam hebt staan kun je het je moeilijk voorstellen maar je kunt ook op een redelijk laag geluidsdrukniveau goed naar muziek luisteren hoor en dan wil je toch ook het laag kunnen horen:duivels:
 
heeft meer te maken met kamervolume, roomgain en reflecties. denk dat akoustiek in zo'n kleine ruimte belangrijker is dan units
 
Back
Top