krk vxt-8 vraag...

Ik heb een setje VXT-6 en ik heb totaal geen last van deze ruis. Voorheen had ik wel vaak last hiervan. Wat voor mij werkte was de voedingskabel voor mijn pc in een apart stopcontact te steken. Daarnaast heb ik goede geaarde stekkerdozen gekocht en het probleem was verholpen :-)

Hoe bevallen je KRK's trouwens ? Ik vind het superspeakers voor het geld in ieder geval !
 
Ik heb een setje VXT-6 en ik heb totaal geen last van deze ruis. Voorheen had ik wel vaak last hiervan. Wat voor mij werkte was de voedingskabel voor mijn pc in een apart stopcontact te steken. Daarnaast heb ik goede geaarde stekkerdozen gekocht en het probleem was verholpen :-)

Hoe bevallen je KRK's trouwens ? Ik vind het superspeakers voor het geld in ieder geval !

Kijk eens aan,dus niet alle vxt's hebben ruis....
Voor de rest bevallen ze goed,lekker geluid hoor.
 
ik weet natuurlijk niet wat jij storend vind, de ruis die uit die van mij komt is ook verwaarloosbaar... een klein beetje als ik idd m'n oor tegen de tweeter leg.

maar zoals ik al zei, dat doen die genelecs ook
 
ik heb vanavond ff goed geluisterd voor je... die krks ruizen idd meer dan de genelecs. ik denk dat de genelecs net zo ruizen als je je oor tegen de tweeter legt als de krks op 10-15cm afstand ofzo.

ik vind het zelf niet echt storend, aangezien m'n computer al "zo veel" herrie maakt dat ie eroverheen komt. maar ze zijn niet stil iig nee...
 
Yes, idd; ze ruisen bij mij ook, maar het is vrij zacht (VXT-8). Prima monitors overigens...
 
Bedankt voor het cheken.
Weet je wat het is,als het nu speakers waren van 100 eur zou ik zeggen okee.....maar dit is toch best een verschil,en ik wil er de komende jaren mee vooruit,dus ik wil er 100%achterstaan.

De sound is goed en daarom probeer ik er ook alles aan te doen om een oplossing te zoeken.
Nou heb ik begrepen dat een actieve monitor zijn ingangssignaal volledig versterkt nog voor hij de db potmeter(regelbaar achterkant) bereikt,dus dat zou betekenen dat de versterker ten alle tijden volledig open staat.
Als ik dit met andere versterkers doe ruist het ook als een gek,daar zijn de krk's heilig bij,dit zou de ruis verklaren, logisch.

Maar als dat waar zou zijn,zou er dan geen system potmeter (of zoiets)op de versterker zitten waar je dus de main versterker iets mee kan dimmen nog voor hij de db potmeter(regelbaar op de achterkant)bereikt?

Het volledige vermogen zal ik toch nooit gebruiken,dus ik zou best iets of wat vermogen kunnen missen.
Als ik daarmee de ruis er mee uit kan halen.....al zou het de helft zijn.ben ik al tevreden.

Het is maar een optelsom van informatie die ik hier en daar heb verzameld,maar zou het kunnen kloppen of is het complete onzin?
 
Dit is ook wel intressant:

Eén van de voordelen van actieve luidsprekers is het elektronische scheidingsfilter. In plaats van op luidsprekerniveau (na de versterker) wordt het signaal op lijn-niveau opgedeeld in laag- en hoog. Hierdoor hoeven de versterkers alleen te versterken wat daadwerkelijk naar de luidsprekers gaat, en gaat er zo veel minder energie verloren. Simpel gezegd: deze 350 Watt versterker speelt luider en nauwkeuriger dan een passieve equivalent.

Als dit waar is ,zou mijn bovenste bericht(continu versterken) niet kloppen.
Maar de vraag blijf dan,waar komt het dan vandaan?
 
over de prijs: die vxt serie is zeker nog een budget serie, ik snap dat je het veel geld vind, maar als je de klank vergelijkt, dan komen ze erg dicht in de buurt van genelecs die bijna 2x zo duur zijn... dat verschil moet ergens in zitten he. (goedkopere componenten bv)

waarschijnlijk hebben ze de ruis in het ontwerp voor lief genomen door voor deze prijs die klank aan te kunnen bieden.

een merk dat ik pas sinds kort ken dat niet gek duur is, maar wel erg goed is, is focal... als je denk aan omruilen zou ik zeker voor dat merk gaan.
 
Ben vandaag gaan vergelijken,en heb de knoop toch maar doorgehakt.
Ik heb ze omgeruild voor dynaudio bm6 mk2.
De ruis is nu de helft van de krk,s.
De krk's vond ik ook heel goed klinken,maar persoonlijk ben ik nu gelukkiger met het geluid.Maar uiteraard is dat een smaak kwestie.
Dan maar een beetje meer betalen,maar wel 100% tevreden.

Ik heb ze uitvoerig kunnen testen naast elkaar,met een eigen meegenomen cd,tje,en omruilen was geen enkel probleem,ook al waren ze al en kwartier gesloten.
Zeer goede service bij Feedback eindhoven.:okdan:
 
Back
Top