krk vxt-8 vraag...

Ramirez

Ouwe rot
Lid sinds
10 oktober 2004
Berichten
1.226
Ik heb dus net een paar dagen geleden krk vxt8 (actieve monitors)gehaald.
Nu valt me op dat de tweeters nogal ruisen,zelfs op 1.5m afstand hoor ik ze heel lichtjes...echt minimaal..maar wel aanwezig.
Helaas hoor je dat in een winkel slecht...bijna niet,dus daar kom je thuis achter.
Heb al op diverse geaarde stopkontakten geprobeerd zelfs zonder geluidskabel er in,blijven ze ruisen.
Ook heb ik alle instellingen aan de achterkant uitgeprobeerd.

Het gekke is dat ze beide even hard/zacht ruisen,dus ik ben bang dat het gewoon bij die speakers hoort.
Aan de ene kant wil ik ze niet kwijt want ze klinken echt supergoed(persoonlijk smaak welterverstaan).
Maar het knaagt toch wel een beetje als je net 1000eur heb neergelegd en je krijgt er ruis bij.
Zeker bij het uitfaden wil ik graag eindigen in stilte en niet in ruis.



Mijn vraag dus aan de speaker-techneuten:waardoor komt dit,en zou hier iets aan te doen zijn?


De zoekfunktie leverde helaas niet echt duidelijke informatie/oplossingen op.
 
Same here, ik heb geen VXT8 maar VXT6 maar ook inderdaad in het begin behoorlijk wat ruis. Je kan het oplossen door je monitoren wat verder uit elkaar te plaatsen, scheelde bij mij een hele hoop. En wat je ook nog kan doen is zorgen dat dingen zoals mobiele telefoons niet in de buurt liggen.

Die 2 dingen hebben er bij mij voor gezorgd dat het een stuk minder is. En prima werkbaar.
 
Helaas kan ik door de ruimte de speakers niet verder uit elkaar zetten (de ruimte tussen de speakers is nu 2m), en mijn mobiel gaat eigenlijk nooit mee in m'n studiotje.
Maar toch bedankt voor het meedenken.

Ik zat meer te denken in de richting van een component te vervangen.
Maar ik weet dus niet welk component die ruis veroorzaakt,en of het rendabel/te doen is het te vervangen.

Het geluid is verder uitstekend,maar ik ben bang dat het me op de lange duur echt gaat irriteren.
En als het echt niet anders kan ben ik bang dat ik ze toch ga omruilen,en daar zou ik goed van balen.
Ik denk dat ik dan voor de Dynaudio BM5A / bm6A mk2 zou gaan.
Dus voor de Dynaudio bezitters:hebben die ook last van ruis,of andere gekke dingen waar je pas thuis achter komt?
 
Helaas kan ik door de ruimte de speakers niet verder uit elkaar zetten (de ruimte tussen de speakers is nu 2m), en mijn mobiel gaat eigenlijk nooit mee in m'n studiotje.
Maar toch bedankt voor het meedenken.

Ik zat meer te denken in de richting van een component te vervangen.
Maar ik weet dus niet welk component die ruis veroorzaakt,en of het rendabel/te doen is het te vervangen.

Het geluid is verder uitstekend,maar ik ben bang dat het me op de lange duur echt gaat irriteren.
En als het echt niet anders kan ben ik bang dat ik ze toch ga omruilen,en daar zou ik goed van balen.
Ik denk dat ik dan voor de Dynaudio BM5A / bm6A mk2 zou gaan.
Dus voor de Dynaudio bezitters:hebben die ook last van ruis,of andere gekke dingen waar je pas thuis achter komt?

Bij mij iets meer dan 2 meter maar denk niet dat dat zo gek veel uitmaakt, ik moet zeggen dat ik het nu eigenlijk niet meer hoor. Misschien ben ik er aan gewend, maar last heb ik er in ieder geval niet van. Het zijn wel echt super dingen, dus ik zou gewoon me best proberen te doen om jezelf er niet aan te irriteren:P

Staan er misschien andere apparaten in de buurt die erop kunnen storen? Draadloze huistelefoon bijvoorbeeld?
 
nee.er staat niets in de buurt.
Ik heb ze ook al op diverse geaarde en niet geaarde groepen getest,maaar het zit echt puur in de speaker.

Ik geloof alleen niet dat ik hier aan wil wennen,het idee dat je een hoop geld neerlegt,en dat ik vervolgens moet wennen aan ruis gaat er bij mij niet in.
Ik zal eens een mailtje sturen naar krk,of er hier toevallig geen modificatie van is.
 
Check je aarding van stopcontacten. Gebruik je juiste stroomkabels?
Bijvoorbeeld een niet-geaarde kabel in een geaard stopcontact kan voor flink wat ruis zorgen.
Krk's zijn best wel zeer goede monitors, dus geloof niet dat de ruis aan je speakers ligt.
 
Ik heb net even gechecked bij mijzelf, het is volgens mij door gebruik bij mij minder geworden want ik zou haast zweren dat het eerst erger was. Het stopt mij wel wanneer ik begin te spelen, als er geluid uit komt is de ruis weg. Ook niet op de achtergrond oid. Is dat bij jou ook? Anders zou ik toch haast dneken dat er iets niet goed is, iets stoort, kabels die niet goed zijn...

Volgens mij is het wel echt een krk dingetje, heb ik me ooit laten vertellen hier op het forum. Of het klopt, i dunno
 
is het niet gewoon je soundcard, mixer, kabels, kortom je studio die je nu opeens hoort? of is de ruis er ook als je ze los koppelt. ik heb ze nl ook en alle ruis die ik hoor is de ruis van m'n spullen... (nou staan er wel 3 computers dezelfde kamer... maar met die aan hoor ik iig geen extra ruis van m'n speakers, wel van mn spullen maar dat gaat weg als ik alles mute op m'n mixer)

staat je versterker achterop wel op 0db, of staat die op +6 ofzo?
 
Het heeft in iedergeval niets te maken met kabels,aarding of soundcards.
Ik heb ze (met de audioplug losgenomen) op geaarde en niet geaarde groepen getest in verschillende kamers.
En ik kan je vertellen dat het echt in de speakers zit.

Ik heb zojuist een mailtje gestuurd naar KRK om te vragen of hier iets aan te doen is.
Ik laat het jullie weten als ik een mailtje terug heb.
 
ja sorry hoor... staat ook zo veel tekst :P

anyway, het is mij nog nooit echt opgevallen... dus of ik heb mazzel, of jij hebt pech, of je irriteerd je aan een ruisje die waarchijnlijk in de versterker van elke "budget" monitor zit... want dat zijn ze nog wel in principe. :)
 
ja sorry hoor... staat ook zo veel tekst :P

anyway, het is mij nog nooit echt opgevallen... dus of ik heb mazzel, of jij hebt pech, of je irriteerd je aan een ruisje die waarchijnlijk in de versterker van elke "budget" monitor zit... want dat zijn ze nog wel in principe. :)

Hahaha.maakt niet,zo bedoelde ik het ook weer niet.

Mischien hangt het bijna tegen het psychologische aan,als je het weet let je erop.
Ben benieuwd wat KRK erop te zeggen heeft.
Wie weet is het op te lossen.
 
staat je versterker achterop wel op 0db, of staat die op +6 ofzo?

Die staat iets onder de 0bd,maar het maakt geen verschil als ik ze hoger of lager zet.
Maar als ik het goed begrijp heb jij ook de vxt 8?
Als je je oor tegen de tweeter aan houd,is het dan doodstil of hoor je het duidelijk?
 
ik heb de vxt-8 ja. m'n versterker staat iets onder de 0 ook. ik heb de eq curve op B staan en die overload switch op limit.

ik heb eerlijk gezegd nog nooit m'n oor tegen de tweeter aan gehouden :P

maar ik kan binnenkort wel ff voor je luisteren...
 
ik heb de vxt-8 ja. m'n versterker staat iets onder de 0 ook. ik heb de eq curve op B staan en die overload switch op limit.

ik heb eerlijk gezegd nog nooit m'n oor tegen de tweeter aan gehouden :P

maar ik kan binnenkort wel ff voor je luisteren...

Als je je best doet hoor je als je op een hutje op de heide woont ook nog wel iets, ondanks ze het stil noemen:P
 
nu ik erover nadenk... mijn setup is wel heel erg gevoelig voor m'n telefoon. al sta ik 2 meter van de speakers vandaan, als ik bel hoor ik dat nog over de speakers (gepiep en gekraak). ik heb eigenlijk nooit de moeite genomen om te kijken waar die storing door ontvangen wordt, maar misschien hebben jou speakers idd last dat ze iets opvangen.
 
nu ik erover nadenk... mijn setup is wel heel erg gevoelig voor m'n telefoon. al sta ik 2 meter van de speakers vandaan, als ik bel hoor ik dat nog over de speakers (gepiep en gekraak). ik heb eigenlijk nooit de moeite genomen om te kijken waar die storing door ontvangen wordt, maar misschien hebben jou speakers idd last dat ze iets opvangen.

Nee,ik geloof het niet,althans ik neem mijn telefoon niet mee in die kamer.
 
Als je je best doet hoor je als je op een hutje op de heide woont ook nog wel iets, ondanks ze het stil noemen:P


Ja okee zo kun je het ook bekijken,maar het ging er mij even over of het bij jdieks z'n vxt-8's ook was.
Als die muisstil zijn dan is er bij mij iets niet goed.
En dat wil ik dan opgelost hebben.
 
Heb vandaag een mail terug gekregen van KRK(snelle service dat wel).
Helaas had ik de testen die ze voorstellen al gedaan ,zonder enig enkel verandering.
Maar ik ben bang dat het gewoon in de versterkers zit.
Nu ben ik niet van plan ze open te gaan schroeven,maar heeft iemand van jullie wel eens krk's opengeschroeft?
En zitter er op de versterker nog extra dipswitches of zo...ik noem ook maar iets.
 
Back
Top