bzzzzt in alesis m1active

Illcue

Enpro
Lid sinds
4 april 2008
Berichten
30
Locatie
Nijmegen
Het is waarschijnlijk een groundloop probleem maar is dit op te lossen door er xlr pluggen voor te gerbruiken omdat deze geaard zijn?

Ik heb mn monitors dus direct op mn externe geluidskaart met tulp uitgangen aangesloten dus dan zou het tulp naar xlr worden en dan vraag ik me af of het hele xlr gebeuren nog effect heeft.

het is ook maar 1 kant waar deze bzzt zich voordoet.

ps de geluidsbron is een ibook g4 en als ik de lader eruit trek is de bzzzt weg.
 
Dit probleem komt heel vaak voor bij laptops en heeft o.a. te maken met het soort voeding (geschakelde/gestabiliseerde voeding).

Een kabel van tulp naar XLR heeft absoluut geen zin. Je zult je monitoren gebalanceerd aan moeten sluiten (dus met XLR of TRS-jack pluggen). Deze kabels hebben altijd 2 aders (koud en heet) én een massa (ground/aarde).

Kijk even wat voor uitgangen je interface nog meer heeft. Gebruik bij voorkeur dan TRS (stereo jacks) naar XLR. Dan is het probleem vermoedelijk opgelost.
 
Ik heb nu een simpel behinger usb gevalletje met tulp uitgangen maar ben vanplan om de tascam fireone te halen met jack uitgangen dus maar gaat dit het probleem verhelpen denk je?

En ik heb door wat te expirimenteren met een verlengsnoer naar de keuken en 1 monitor op geaard stopcontact te zetten de meeste brom eruit gekregen.
Als ik allebij de monitors op dit stopcontackt zet bzzt hij weer vrolijk verder en daar snap ik echt helemaal niks van.
Maar goed hij bzzt dus nog net hard genoeg om me er aan te iriteren vooral omdat ik savond bij zacht volume veel met zaagtand en blok sinussen werk moet en zal ik die brom eruit krijgen.

Maar met een geluidskaart met gebalanceerde jack uitgangen is die brom 100% weg?
dat hele zachte gesis (normale ruis denk ik) heb ik geen problemen maar echt die brom als die er maar uit is. :yamaha:
 
als je je laptop in een niet geaard stopcontact duwt? of ongeaard verlengdoosje
 
als je je laptop in een niet geaard stopcontact duwt? of ongeaard verlengdoosje

Ik heb nu mn laptop in ongeaard stopcontact en 1 monitor op de zelfde groep maar andere wandcontactdoos en 1 monitor op een geaard stopcontact van de keuken (dus andere groep)
Bijde monitors op geaard (keuken stopcontact) is ook brom.
 
Yes probleem opgelost.
Ik heb nu een fireone (wat een vet apparaatje btw) en het gebrom is 100% weg. alles wat ik nu nog hoor is een heel subtiel sisje iets waar ik wel mee kan leven. Bedankt voor de reacties iig. :yamaha:
 
Back
Top