Welk textiel voor speaker frontjes?

infobot

Ingeburgerd
Lid sinds
18 mei 2004
Berichten
63
Wat voor textiel (speakergaas) moet ik gebruiken om frontjes te maken voor mijn MS20 monitor speakers?

Ik heb T-shirt textiel bestudeerd maar het is eigenlijk iets te dik, je kan bepaalde hoge tonen
dan wat minder horen.
 
Er bestaat speciaal luidsprekerdoek...moet je maar ff googlen. Ik denk dat Conrad dat ook wel verkoopt.
 
Wordt (of werd) ook wel kaasdoek genoemd.
Maar elk doek tast de hoge tonen wel meer of minder aan. Daarom hebben monitors ook nooit een gaas of doek voor de drivers. ;)
 
speakerland / speaker & co? verkoopt volgens mij luidsprekerdoek op de rol. Heb er jaren geleden eens wat gekocht om een paar beschadigde JBL's mee van een nieuwe bekleding te voorzien. werkt prima. meestal zit het doek gelijmd of geniet op een mdf of kunsstof frame. met een beetje 3M spuitlijm op zo'n frame kun je het doek prima vastzetten zonder dat de lijm er doorheen komt zetten ;-)
 
Bedankt voor de zoektermen. :)

Deze MS20 speakers hebben zelf geen luidsprekerframe. Hoe kan je dat zelf simpel maken?
Klitteband gebruiken om het gaas vast te plakken lijkt me niet netjes om te zien.
 
Wordt (of werd) ook wel kaasdoek genoemd.
Maar elk doek tast de hoge tonen wel meer of minder aan. Daarom hebben monitors ook nooit een gaas of doek voor de drivers. ;)

Je hebt materialen die akoestisch heel erg transparant zijn hoor. Wat overigens niet evenredig hoeft te zijn met hun optische transparantie.
 
Back
Top