Yamaha/Mackie/KRK

Ik maak nog niet echt muziek, ik ben volop bezig met het leren van klanksynthese en ik maak gewoon wat samples op de Kaoss Pad 3 (wat zeer beperkt is). Kan ik dan best beginnen met een goedkopere monitor? Als ik muziek maak kan ik dan upgraden met 2 betere monitors.

Waarom gebruik je niet gewoon 2 normale speakers ? ik zie de noodzaak van monitors nog niet zo in eigenlijk, je zegt zelf ook al als je muziek maakt dan kun je altijd nog 2 monitors aanschaffen.

Beetje zonde van je geld om 1 monitor te kopen en alleen maar een beetje te spelen met syntheze en een kaosspad. Besteed dat geld liever aan een extra modulletje of sequencer etc.

Monitors kunnen altijd nog als je begint met je tracks te mixen, en je tegen je hifi speakers loopt aan te hikken dat ze je creativiteit belemmeren.
 
Ja hoor, ik freubel al jaren met een pioneer hifi versterker en 2 jbl speakertjes. Klinkt voor mijn doel prima. Koop er desnoods een leuke hoofdtelefoon bij, levert je mooie combi op voor weinag.
Heeft me nooit meer dan 100 euro gekost en 2e hands red je dat voor 5 tientjes. Koop je gewoon goede monitors als je eraan toe bent en het ervoor over hebt.
 
Back
Top