Softwarekeuze

.. zal natuurlijk ook maar werken als het een vrij repetitief opgebouwde melodie betreft.

Met al dat gesidechain tegenwoordig is het wel een ramp, want die bas heeft natuurlijk invloed op de rest. Grote kans dat je restjes tegenkomt.

Baslijnen namaken (uitvinden welke instellingen op de synth zijn gebruikt) is een veel en veel beter idee.
 
Dit principe heb ik eens met (beperkt) succes uitgevoerd op een song waaruit ik de vocals wilde uithalen. Hiervoor beschikte ik over een instrumentale versie van het nummer, die ik interpoleeerde op de vocale-versie.

Leuk t

Wat ik niet snap... Als je al een instumentale versie hebt, waarom dan nog moeilijk doen???
 
Wat ik niet snap... Als je al een instumentale versie hebt, waarom dan nog moeilijk doen???

Als je een gewoon muzieknummer hebt met stem + instrumenten, ... en je beschikt tevens over een instrumentale versie ervan (= zonder stem),... en je wil de stem....
dan kan je proberen de instrumentale versie te interpoleren op de volledige versie om de stemmen te recupereren.

Tja,.. het is nog vroeg;

theorie, .. maar zoals ik al zei met beperkt succes,... alleen bij de rustigere passages lukte dit min of meer.
 
Ok nu snap ik em! "Uithalen" kan 2 dingen betekenen in deze zin. :)

maar het is inderdaad nog vroeg
 
Back
Top