Dr. Dre creates Beats.

Ben ik de enige hier die 'beats maken' vindt klinken als 'ik kan niet gewoon een heel nummer maken'?

Dat beatgebeuren, iedereen kan een beat maken. Ik vind het niet zoveel bijzonders. Vroeger op die kinderpianotjes kon je al een beat maken als je ritmisch op dat ding kon slaan en op een toon kon rammen? Iedere gefrustreerde tiener met een beetje geld kan tegenwoordig een 'dope beat' maken. Wat the fuck is uberhaupt een dope beat? Een goed klinkende loop? Een klein (vaak over)gecompressed geluidsfragment dat steeds herhaalt wordt? Vroeger had je 'Iedereen kon schilderen', maar nu dan ook op muziekgebied.


Dat is dan eigenlijk weer een belediging aan het adres van deze beste Dr Dre, die juist herkenbaar is door zijn signatuur en meer dan 'beats maken' in de zin van 'songwriting'.
 
Ja dat zei men vroeger ook over synthesizers....nu was het mogelijk om een liedje te schrijven met één druk op de knop....yeah right...

En is het niet gewoon een beat totdat er vocals op/onder komen en het een heel nummer wordt?
 
Ja, precies...

Rap en r&b verkopen supergoed momenteel, dus als beats maken echt zo simpel is, dan zou ik Subatomic aanraden er een stel in elkaar te draaien, ze te droppen bij een label (demo's stuur je, beats drop je ;) ) en zo stinkend rijk te worden. En als je dat nou onder een pseudoniem doet, dan heeft niemand door dat jij het was, en kun je met al je geld vet goede gear kopen en de muziek maken die je zelf gaaf vindt.

Zomaar een tip! :mexico:
 
Het gaat mij om de terminologie. Ik beweer nergens dat je met 1 druk op de knop een nummer hebt.:mexico:

Ik wil niet veel zeggen, maar er is veel slecht geproduceerde troep op de 'grote' rap & r&b-markt. Dat kun je toch niet ontkennen.

Beats drop je niet. We leven hier in NL. :gaap: Na-apertjes.

Ik maak gewoon mijn eigen muziek, ik hoef niet zo nodig groot te worden in het genre. :geslaagd:
 
Ben ik de enige hier die 'beats maken' vindt klinken als 'ik kan niet gewoon een heel nummer maken'?

Dat beatgebeuren, iedereen kan een beat maken. Ik vind het niet zoveel bijzonders. Vroeger op die kinderpianotjes kon je al een beat maken als je ritmisch op dat ding kon slaan en op een toon kon rammen? Iedere gefrustreerde tiener met een beetje geld kan tegenwoordig een 'dope beat' maken. Wat the fuck is uberhaupt een dope beat? Een goed klinkende loop? Een klein (vaak over)gecompressed geluidsfragment dat steeds herhaalt wordt? Vroeger had je 'Iedereen kon schilderen', maar nu dan ook op muziekgebied.


Dat is dan eigenlijk weer een belediging aan het adres van deze beste Dr Dre, die juist herkenbaar is door zijn signatuur en meer dan 'beats maken' in de zin van 'songwriting'.


Het gaat meer om de "sound" dan het feit dat je ff een drumkit + geluidje knalt.
Die simpelheid en eenvoud moet ik je zeker gelijk in geven, maar gelukkig zijn er ook beats die muzikaler zijn.
Zoals Delic van Opgezwolle.
Nu zal men op deze forum geen gat in de lucht springen als ze deze beats horen, maar je hoort wel dat het wat verder gaat dan wat men " normaal " hoort als het om beats gaat.

"iedereen kan beats maken" >> Iedereen kan draaien!
Pak 2 nummers die leuk klinken, stop het in je digitale cd-speler
die automatisch de bpm voor je uitrekend en draaien maar!
Of het waar is is een 2e, maar het heeft dezelfde vorm van Kort Door De Bocht Gaan :)

Nogmaals, het gaat om de sound, niet om de eenvoud of complexiteit...
 
het is een lelijk ding
maar ja kromme lullen pissen ook
dus misschien zit er wel een super geluidje in
 
Ben ik de enige hier die 'beats maken' vindt klinken als 'ik kan niet gewoon een heel nummer maken'?

Dat beatgebeuren, iedereen kan een beat maken. Ik vind het niet zoveel bijzonders. Vroeger op die kinderpianotjes kon je al een beat maken als je ritmisch op dat ding kon slaan en op een toon kon rammen? Iedere gefrustreerde tiener met een beetje geld kan tegenwoordig een 'dope beat' maken. Wat the fuck is uberhaupt een dope beat? Een goed klinkende loop? Een klein (vaak over)gecompressed geluidsfragment dat steeds herhaalt wordt? Vroeger had je 'Iedereen kon schilderen', maar nu dan ook op muziekgebied.


Dat is dan eigenlijk weer een belediging aan het adres van deze beste Dr Dre, die juist herkenbaar is door zijn signatuur en meer dan 'beats maken' in de zin van 'songwriting'.

Toen ik "beatmaker Delic" hoorde, vond ik het ook een denigrerende term richting 1 van 's lands beste producers.
 
Het gaat mij om de terminologie. Ik beweer nergens dat je met 1 druk op de knop een nummer hebt.:mexico:

Ik wil niet veel zeggen, maar er is veel slecht geproduceerde troep op de 'grote' rap & r&b-markt. Dat kun je toch niet ontkennen.

Absoluut niet. Alleen formuleerde je het in je eerste post toch wel redelijk kort-door-de-bocht. Als je nou meteen deze nuance had aangebracht, dan had ik er geen sarcastische post op hoeven schrijven. :P

Beats drop je niet. We leven hier in NL. :gaap: Na-apertjes.

Precies. Vandaar ook mijn ' ;) ' na dat stuk tussen haakjes. :) (maar ach, terminologie is eigenlijk altijd grappig voor niet-ingewijden, maakt niet uit welk onderwerp het is)
 
lol. batterijen in je phones..

beats maken, tja.. is er echt dan zoveel verschil met techno, house (productietechnisch)? Alleen in hippiehoppie wordt het gesampled, ik sample van mijn drumdozen en synths hehe.

Ik vind het bovendien altijd wel grappig dat de producers achter die grote negers vaak iele . ehh. negers zijn. :D Gasten met vaak wel een dosis muzikaal gevoel waar je u tegen zegt.

Als iemand me alleen nog kan uitleggen waarom hiphoppers altijd zo moeiilijkkk moeten kijken :confused:
 
Back
Top