koptelefoon lekage bij opname

boeklanoei

Ouwe rot
Lid sinds
15 september 2006
Berichten
1.014
Wanneer er vocalen worden opgenomen voor een condesator mic en een hoofdtelefoon draagt met muziek erop (bijv. instrumentale versie) lekt dit geluid door in de mic en in de opname (je hoort dus hetgeen je in je koptelefoon hoorde terug in de opname). Hoe voorkom je dit ook al werk je met gesloten hoofdtelefoon (bijv. k240)? Zijn er nu foefjes of andere recording editting mogelijkheden voor?

Er is ook een merk (ook nog goedkoop ook nog topmodel 100$ geloof ik) van het merk: http://www.extremeheadphones.com/
Deze hoofdtelefoons zouden echt helemaal geisoleerd zijn en totaal niet lekken.
Ervaringen? Zijn er geen andere oplossingen?
 
over het algemeen lekken je headphones niet op hetzelfde volume als hetgeen je probeert op te nemen. misschien is een gate een optie?
 
als de vocalen een beetje strak ingezongen worden is dat soort lekkage niet zo'n probleem lijkt me. je moet idd t volume van die headphone een beetje op een menselijk niveau zetten dan komt het wekl goedik vind gates dan juist storend werken aangezien je dan het effect steeds wel en niet hebt, veel duidelijker aanwezig. maar continu zo'n heeel dun laagje erbij is toch niet erg?
 
Heb onlangs getest met verschillende volume niveaus door de hoofdtelefoon en wanneer je condesator erg gevoelig is, pikt hij vrij veel op (zelf als het geluid wat zachter staat). Als er bijv. een instrumentale track met zang van die persoon doorheen gaat, is er sprake van lekage, dan hoeft het geluid niets eens hard te zijn.
 
meestal is dat tijdens de zang parts onhoorbaar, en komt pas ter irritatie bij de rust pauzes.. je zou die non vocal parts bijvoorbeeld kunnen silencen, of als je een comper bent, dan zou je de regens strak kunnen knippen zonder die non vocal parts.
 
conclussie

conclussie

Met andere woorden even recenties opzoeken (of extreme headphones wel echt zo stil zijn) en dan een kopen voor 60-90 euro's.
Dank U.
 
tja, volume omlaag zou ik ook zeggen en een gate denk ik ook ja...
zo das ook weer geregeld...:D
 
Het verschil tussen een open-, half-open, en gesloten hoofdtelefoon is in deze situaties m.i. vrij groot. Toen ik voor het eerst een Sennheiser HD280 gebruikte in plaats van een open hoofdtelefoon stond ik echt versteld.
 
extreme isolated headphones

extreme isolated headphones

Vrijwel zeker dat deze het gaan worden.
Denk dat ik dan meteen maar voor hun topmodel ga, gezien het feit dat het geloof ik 90-120$ kostte, meen ik gezien te hebben.

Maar ik wil hem wel hier in NL of BE bij een importeur bestellen dan.
Heb met EIH contact opgenomen, maar nog niets ontvangen.

Iemand die weet of een zaak in NL ze hier verkoopt?
 
Je kunt het beste inderdaad een gesloten hoofdtelefoon kopen of een gate gebruiken.

Het probleem wat zich voor kan doen met de volume aanpassen is dat je daardoor ook wellicht de volume van je zang aanpast. Harder muziek, harder zingen, zachter muziek, zachter zingen.
 
Wanneer er vocalen worden opgenomen voor een condesator mic en een hoofdtelefoon draagt met muziek erop (bijv. instrumentale versie) lekt dit geluid door in de mic en in de opname (je hoort dus hetgeen je in je koptelefoon hoorde terug in de opname). Hoe voorkom je dit ook al werk je met gesloten hoofdtelefoon (bijv. k240)? Zijn er nu foefjes of andere recording editting mogelijkheden voor?

Er is ook een merk (ook nog goedkoop ook nog topmodel 100$ geloof ik) van het merk: http://www.extremeheadphones.com/
Deze hoofdtelefoons zouden echt helemaal geisoleerd zijn en totaal niet lekken.
Ervaringen? Zijn er geen andere oplossingen?


240 is niet gelosten (is half open!!) dat is de 271 en daar is de lekkage miniem bij als je niet knoerhard speelt geld ook voor de DT 100 van Beyer en ik meen ook de 770 of de 990 (een van die 2)
 
extreme isolated headphones

extreme isolated headphones

Bij Thomann zijn ze te koop (nergens in NL). Duurste model kost; 64 euro's incl. btw dacht ik. 8 euro's verzending.
Nu hopen dat je gewoon een overschrijving kunt doen.
 
extreme Isolated headphone

extreme Isolated headphone

Wil even laten weten dat ik inmiddels eigenaar ben van een hoofdtelefoon van Extreme Isolated. Als hoofdtelefoon opzich; is het geen echt topgeluid, meer categorie leuk. Klinkt erg vol en wat bollig en wat drukker, maar wat wil je voor 60 euro's. Wel kan ik niet geloven dat er een hoofdtelefoon is die dergelijke ''in-bleed'' functie beter vervuld. Hij sluit behoorlijk goed af. Ik gebruik hem voornamelijk om de vocalen wat harder te kunnen zetten en jezelf ook wat beter te horen, zonder dat de condesator mic dit alles meepikt.
Deze rol vervuld ie behoorlijk aardig (iets minder goed dan dat ik verwacht had). Het is in je DAW even zoeken naar de combinatie van: goede monitoring,geluidsvolume maar als dat eenmaal gevonden is kun je toch behoorlijk weinig terughoren in je opname. Zoals bedoeld. Dit ga/kan ik nog beter testen. Had iets meer ervan verwacht, maar aan de andere kant denk ik niet dat er een betere hoofdtelefoon gemaakt is op dit moment voor.
 
zou ook eens kunnen experimenteren met de mix die je naar de koptelefoon stuurt ook/gekopieerd , in tegenfase en geequalized er zachtjes bij te mixen. er zou een punt moeten komen waarbij de överspraak"en de kopie elkaar ( grotendeels ) uitdoven.
 
Meestal doen zangers/zangeressen de koptelefoon maar op 1 oor op. Daarom stuur ik de track waarop hij/zij zingt alleen naar de kant die op het oor zit.. ik gebruik hiervoor de Sennheiser HD-25 en die is echt wel stil, no way dat je dat in de opname terughoort.. helemaal als je alles ook nog silenced tussendoor.
 
Mmmm, dat laaste is idd. ook mogelijk. Lekker simpel. Zal het eens uittesten. Niet aan gedacht eigenlijk.
 
Back
Top