ADAM p11A

draven

Stamgast
Lid sinds
20 februari 2008
Berichten
143
Heb de p11a van Adam bij nog geen enkele producer van house/techno gezien.

Zijn deze geschikt voor house techno te producen? Of ben je beter met genelec of iets dergelijk.
Of leggen de monitors zich eerder op rock?
 
Heb de p11a van Adam bij nog geen enkele producer van house/techno gezien.

Okee.

Zijn deze geschikt voor house techno te producen? Of ben je beter met genelec of iets dergelijk.
Of leggen de monitors zich eerder op rock?

Lees nog eens na wat je precies vraagt ;).

Wat is het idee achter monitors? Juist, dat ze het geluid, wat het ook is, zo eerlijk mogelijk weergeven, met een vlakke respons, met het doel om er voor te zorgen dat het thuis in de studio okee klinkt en op de radio en op je audioradio en in de club.

Dus: er zijn geen aparte rock en techno-monitors, want dat gaat lijnrecht tegen het hele concept van monitors in.

Er zijn wel monitors met een groter frequentiebereik (formaat en prijs nemen hierbij toe) zodat het makkelijker wordt subbassen af te mixen (en die kom je vaker bij hiphop en drum 'n bass tegen). Heeft echter nog steeds niks met genre te maken.

Neem gewoon eens een stel van je favoriete CDs (die je op verschillende systemen vaak hebt beluisterd) mee naar een muziekwinkel waar ze een roedel van die dingen hebben opgesteld, en ga er eens een middag rustig voor zitten en luisteren.
 
Wat zou dan de reden zijn dat ze minder frequent/niet voorkomen in de studio van houseproducers?

Dat is toch iets dat me opvalt dat het in dergelijke studio's merendeel genelec is ipv Adam...
 
Wat zou dan de reden zijn dat ze minder frequent/niet voorkomen in de studio van houseproducers?

Dat is toch iets dat me opvalt dat het in dergelijke studio's merendeel genelec is ipv Adam...

Geld. Persoonlijke smaak.
het mijn buurman heeft ze en maakt toffe muziek dus als ik die koop maakik ook toffe muziek syndroom.
iets in die richting :)

gewoon lekker je techno/house cdtje meenemen en gaan luisteren op welke speakers je de meeste details hoort over het hele freq. spectrum wat uiteraard wat anders is dan dat het "lekker" klinkt.
 
Volgens mij had ik ergens gelezen dat Noisia ook Adam monitoren gebruikt (P22a's dacht ik)
 
Noisia gebruikt inderdaad OOK ADAM's.

Ik maak zelf house/breakbeat/chillout met de ADAM's P11. Een hele eerlijke monitor die zich goed vertaald op andere geluidsbronnen. Ze zijn ook bij lange sessies niet vermoeiend. Mocht je meer willen weten, PM dan even.

Mijn advies is gewoon je house/techno mee te nemen en zelf te luisteren. Ikzelf heb ook de Genelec's geluisterd en vond ze toch wat minder sprankelend, maar dat is natuurlijk ook maar MIJN mening.
 
Back
Top