Monitor speakers te scherp??

Sidx8580

Muziekant
Lid sinds
10 april 2005
Berichten
423
Locatie
Lelystad
Hoi ik heb zinz een poosje de magnat 220 monitoren
ik vind ze naar mij smaak te scherp en heb er nu een eq aangehangen die de hoge tonen eruit filteren(ik weet het eigenlijk mag het niet)

mijn vraag is nu zijn alles monitor speakers zo scherp en/of heeft eimand ook ervaring met deze speakers.

want als aleen deze speakers zo scherp zijn dan zal ik toch anderen moeten kopen
 
Geef het een maandje of 2 maandjes de tijd om aan het geluid te wennen.
 
De mix klinkt op andere systemen meastal zoals de bedoeling was allen klinken sommige dingen toch nog even net beter bij me monitore (maar das natuurlijk de ideal je zit ook precies in het midde van het geluid)

De monitore heb ik nou ongeveer 4maanden

mischien komt het omdat mijn oren altijd gevoelig zijn voor hoge tonen
zo kan ik auto en piezo tweeters niet uit staan en vermijd deze dan ook vaak

mijn vraag is hebben jullie daar ook last van of ben ik de enige zijkerd in de zaal?:D
 
enigste

"enige"

...Ik zelf ben ook niet zo moeilijk :D


maarreh ontopic, maakt Magnat ook studio monitor speakers ?
Altijd gedacht dat ze alleen hifi en auto spul maakten,
in dat geval zou het kunnen kloppen dat ze te schel klinken aangezien het hoog vaak gehyp'ed wordt bij hifi speakers
(ik vind de Magnat speakers van m'n broer ook niet echt super, ondanks het prijskaartje van 600 guldensch p.st. destijds).
 
mijn vraag is hebben jullie daar ook last van of ben ik de enige zeikerd in de zaal?:D

*steekt z'n hand op*

En niet alleen als het om scherpe monitoren gaat. :D
 
Ik denk dat je tegen deze tijd wel aan je speakers gewend moet zijn. Tenzij je altijd heeeeeeel dichtbij luistert?
 
ik moest er in het begin ook even aan wennen, maar ik vind het nu wel mooier als minder hoog. zodra ik iets hoor wat een beetje dof is dan ga ik me er aan irriteren.

Het is net als met een beeldscherm, tegenwoordig zijn die ook heel fel wit en heb je zo'n oud kreng dan ga je storen aan dat hij geel is en zo nu en dan flikkert.

Maarja.. ik was wel al meteen heel blij met mijn monitors toen ik ze kocht en heb verder nooit een klaag thread geopend. Dus ik weet niet hoeveel ik hier nu te zeggen heb. :biertje:
 
Back
Top