Welke 'goedkope' monitor stands te kopen?

Djones

Stamgast
Lid sinds
30 mei 2005
Berichten
260
Ik heb een set KRK RP8 monitoren, en zoek hierbij het liefst zo goedkoop mogelijke stands.

Enige tips?
 
Zo overbodig is het niet, als iemand hier toevallig zou weten, waar hele goedkope stands te vinden.

Ikzelf heb ze nog niet gevonden namelijk.
 
Wat is goedkoop, hoeveel wil je uitgeven
Hoe hoog wil je ze hebben, wil je het bij je in de buurt kopen
Hoeveel waarde hecht je aan kwaliteit.
Je kan wel stands kopen voor een tientje maar als je
speakertje naar beneden valt ben je verder van huis.

Er zijn maar 4 a 5 grote muziekzaken waartegen niemand
kan concureren kwa prijs, dus ik adviseer je toch om even zelf
te gaan kijken bij de door mij eerder aangereikte winkels.




:z
 
2 dikke PVC pijpen van 20cm doorsnee en een paar zakken zand.
Doppie aan onderkant, zand erin, doppie aan de bovenkant en hoppetee.
 
Die millenium zien er goed uit, echter toch vind ik 44 Euro veel geld voor een paar ijzeren staven.

Misschien is ze zelf maken niet eens zo'n slecht idee.
Maar als ik ze dan wil verstellen, is het ineens zo handig niet meer.
 
zelf maken (wat mijn voorganger zegt id) of een paar keyboard stands die akelig op de goede hoogte kunnen zitten btw ;)
 
Goede monitoren kopen en dan op goedkope stands zetten... Je zet je gloednieuwe ferrari toch ook niet in een achterbuurtje zonder slot buiten op straat? Ik zou niet té goedkoop willen doen, je wilt niet dat ze naar beneden flikkeren een keer.
 
Prijs van stands maakt natuurlijk geen ene moer uit of je monitors beter klinken. Het hoeven geen designer stands van Jan de Bouvrie zijn natuurlijk.
En van die DIY zand dingen wordt door audiofielen nog wel eens gebruikt want die krengen zijn zo zwaar en stabiel dat trilt niet en staat als een huis. Maar als je connecties bij een groothandel in bouwmaterialen hebt is net nog goedkoop ook.
 
De goedkoopste stands hebben onder een gelaste driehoek en vervolgens 1 dun kokerprofiel. Deze wiebelen en dat soort lassen zijn niet altijd echt geweldig uitgevoerd.

De ietwat betere stands hebben boven en onder een driehoek en 3 kokerprofielen, en de paar euro meer zijn het meer dan waard.

Fuse z'n idee van zelf maken gaat overigens ook met 8 op maat gezaagde platen MDF (even vragen bij de bouwmarkt) - aan elkaar lijmen, vastschroeven, afdekken van boven en onder en volgooien met een vuilniszak vol droge zand.

Je kunt er ook voor kiezen deze lager te maken en alleen het bovenste deel in hoogte verstelbaar te hebben.

Bij Sound On Sound's "Studio SOS" worden ook vaker van zo'n holle beton-elementen gebruikt. Genoeg massa en verstelbaar in hoogte.
 
*Ik dacht destijds goedkoop uit te zijn met stands van quiklok. Goedkope stands met een driehoek eronder en in beginsel voldeden ze. Na verloop van tijd gaan ze echter steeds verder wiebelen en staat je monitor gewoon een tikje scheef. Dat is toch minstens zo irritant als een aanlopende fiets.

Nu ga ik toch maar duurdere stands kopen, maar ergens vind ik 79 euro voor 1 stand nog een tikje te gortig.

tvp dus.
 
Back
Top