stereo boxen + actieve monitors

=Leonardo=

Nieuwkomer
Lid sinds
21 juli 2008
Berichten
18
Hallo,

Ik heb laatst mijn kamer verbouwt en om meer ruimte te maken heb ik daarom mijn stereo boxen aan de muur gehangen. Opzich klinkt alles wel lekker alleen moet ik het volume aardig open zetten wanneer ik mijn mix goed wil volgen. Een rustig setje draaien zit er dus niet echt meer in.
Nu wil ik dus een apart setje actieve monitors aanschaffen en die als extra op m'n mixer aansluiten zodat ik ook kan draaien wanneer de buren op bed liggen. Ik heb dan dus via de master een versterker plus boxen, en via de xlr de actieve monitors. Kan dit? of is dit niet goed voor mijn mixer?

alvast bedankt!:okdan:
 
Hai,

Ik weet niet welke mixer je gebruikt...maar het lijkt me helemaal geen probleem.

Waar je wel even op moet letten is...dat je een volume regelaar hebt tussen je signaal en je actieve speakers. Dus, dat, wanneer je je spullen aanzet (of uitzet)...er niet onverwachts een hard signaal naar je speakers gaat...waardoor ze kapot kunnen gaan.

Als het volume van de XLR uitgang ook via je master fader geregeld wordt...no problemo!
 
Oke,
Ik gebruik nu nog een simpele numark dm2002x, maar ik wil binnekort een
nuo 5 of heel misschien een ddm4000 aanschaffen. Maar zit er niet al zon volume regelaar op de actieve monitors zelf?
greetzz
 
Ik heb die ddm 4000 even bekeken (ziet er wel vet uit)...en ik denk eigenlijk dat iedere ouput geregeld wordt door de master fader...en is er niet echt een probleem.

Je zou ook de actieve monitoren kunnen aansluiten via de 2de rca (tulp) outputs.

Niet iedere actieve monitor heeft een eigen volume knop. Sommige wel.
 
Als je niet zoveel geld te besteden hebt moet je eens denken aan Citronic ST 8 0ngeveer 100 euro p/st(Dit was een actie in de zomer ) Het zijn actieve speakers die goed klinken!! ,250 watt en prijs technische een top koop Mail deze mannen anders even info@verbeekmuziek.nl

BTW deze hebben ook elk een volume knop en een soort van acoustic level knopje
 
De ddm4000 trekt me vooral aan door z'n midi functies, de vraag is alleen of het allemaal een beetje kwalitatief is...maar aan de andere kant, vind maar is een mixer met midifunctie onder de 1100 euro die zijn er gewoon niet. Bedankt voor het aanbod sylviothegreat! maar mijn ogen zijn al gevallen op de krk's rp6.
 
Okay die zien er btw precies het zelfde uit dit vindt ik wel vaag aangezien je de combinatie van een gele bass cone en een blauwe led-je niet vaak ziet 8D
 
Back
Top