ervaring met Blue Sky system One

olaf

Ouwe rot
Lid sinds
14 juli 2002
Berichten
524
Vandaag ben ik de system one set van Blue sky gaan beluisteren. ik wil binnenkort een nieuwe monitorset kopen en ik weeg deze monitoren af tegen de bm 6a's van dynaudio en monitoren van psi.. ik vind de blyu sky's erg aantrekkelijk omdat ze lager gaan dan de BM6a's.. de monitoren van psi heb ik nog niet beluisterd..

mijn bevindingen met de Blue Sky system one set:
- mooi, compact laag
- goede weergave van ruimtelijkheid en diepte (transparant)
- een dip bij 8000 hz
- stemmen klinken een beetje levenloos. weet niet hoe ik dit anders moet omschrijven.

helaas was ik niet in een keer verkocht. ik beluisterde eerst de cd Violator van Depeche mode die ik kan dromen en deze klonk duf. bij vergelijk met de dynaudio's viel het me op dat bij de Blue Sky's de hihats zo goed als wegvielen. dit verschil vond ik enorm, en het zorgde ervoor dat de hele energie uit de muziek ging. iets wat ik opvallend vind voor monitoren van deze prijs. ook had ik wat smaakproblemen met de stemweergave. t klonk niet echt levendig.

de positieve punten vond ik de mooie weergave van ruimtelijke elementen uit de mix en een heerlijke weergave van het sub-laag door de sub-woofer, wat mij onmisbaar lijkt als ik electronische muziek wil maken. toen ik 10101 van James Holden beluisterde, klonken de Blue Sky's heel goed: rustig, transparant, eerlijk en met een mooie weergave van het sub-laag.

mijn bevindingen zijn dus dubbel, omdat ik niet alleen maar minimale electronische muziek maak maar ook pop-muziek met vocalen..

verder las ik in een andere thread dat er geruchten zijn over de voortzetting over de Blue Sky's.

volgende week ga ik de psi's 21 luisteren.

heeft iemand vergelijkbare (of hele andere ervaringen)??
 
Ik heb voor het zelfde dilemma gestaan, de one's worden eingelijk bij video
montage veel gebruikt. Waarbij meer intresse naar het 2.1/5.1 geluids beeld is.

Ik ben toen toch uiteindelijk voor 2 Genelec's 8040 gegaan, waar ik op papier
wat laag "mis"(maar niet echt). Ben toch blij dat ik dit heb gedaan. Ik had
achter af ook mindere verhalen gehoord over de one's ivm een vertekend
beeld over het midden gebied en bij andere modellen ook mindere kwaliteit.
 
Heb je ook de BLue Sky PRodesk geluisterd? Deze schijnt nu een MKII versie van de satelieten te hebben en die mworden aanzienlijk beter gereviewed dan de satelieten die bij de System One zitten.

Ik heb de One echter zelf niet gehoord dus ik kan niet oordelen over het verschil.
 
ik zou de blue sky's links laten liggen, leuk voor bij video maar niet voor pro audio. ze geven altijd een vertekend beeld.

kijk anders idd naar bm6/12 of 8040.

bij een ruimer budget idd psi 17 of beter de 21 en dan zou je ook nog de 0300 van klein en hummel kunnen testen

gewoon een winkel zoeken die alles heeft staan e goed vergelijken
 
ja, bedankt voor de feedback.. t enige met de dynaudio's is dat ze niet zo laag gaan. ik ben op zoek naar een systeem dat erg laag gaat, zodat ik het sub-laag ook goed kan monitoren. wat ik lees over de bm 12 is dat ze, ondanks dat ze het zelf anders specificeren, niet tot de 35 Hz komen. weet iemand een zaak waar je dynaudio's, blue sky prodesk MK2 en psi monitoren kan beluisteren?

groetjes

Olaf
 
De Prodesk met MK2 satelieten staat in ieder geval bij midi amsterdam.

Die andere kent ik niet.
 
ja, met sub wordt t twee keer 719 euro plus 899 voor de sub. bij elkaar dus 2340 euro :-PPPP. en dat terwijl de blue sky prodesk 1200 euro kost.. dus de helft!
 
zijn er andere systemen die jullie kennen, waarbij ik ook een goede weergave van het sublaag krijg? ? ?

zoals gezegd, toen ik de dynaudio's vergeleek met die system one van de blue sky's hoorde ik de allerlaagste frequenties wel bij de bluesky's en niet bij de dynaudio's. voor clubmuziek vind ik dit onmisbaar. maar zoals gezegd hadden ze naar mijn mening een verkleuring in de hogere frequenties.
 
Setje ADam A7 + sub8? Dan zit je op 2 x 389 + 509 (thomann maar dit kan absoluut goedkoper als je goed zoekt) = 1287 euro.

Ik roep maar wat....... :)
 
als ik me niet vergis heeft i4 in eindhoven bijna alles staan , allen de blue sky weet ik niet, die waren ze volgens mij onlangs aan het dumpen

bel ze ff of pb ron

suc6
 
t is uiteindelijk de psi 21 geworden. :-) en ik spaar door voor een sub.
 
t is uiteindelijk de psi 21 geworden. :-) en ik spaar door voor een sub.

Goede keus! Die gebruik ik ook, ik ken die blue skies ook wel, ik hoor ze regelmatig - ik vind ze wat diepte missen en een beetje schel ofzo.
Ik heb die sub van psi ook een tijdje gecheckt, maar ik heb uiteindelijk een krk sub genomen, die ongeveer de helft zo duur was - maar wel strakker klonk.
 
Ik heb die sub van psi ook een tijdje gecheckt, maar ik heb uiteindelijk een krk sub genomen, die ongeveer de helft zo duur was - maar wel strakker klonk.

de krk v12s II?? hoe was t om m te integreren met de psi's??
 
de krk v12s II?? hoe was t om m te integreren met de psi's??

idd de V12 - ik weet niet of het de II is maar hij is vrij recent (ongeveer 3 maanden) dus het zal wel.
Integreren gaat prima, gewoon achter op de KRK de crossover frequentie instellen (ik heb em volgens mij op 80hz ingesteld) en de PSI's aansluiten op de KRK, de xlr's die normaal gesproken naar de PSI's gaan op de KRK aansluiten en klaar is Kees.
Ik heb een tijdje ge-experimenteerd met de plek en het volume van de KRK en ik ben nu erg tevreden over de sound.
 
t is uiteindelijk de psi 21 geworden. :-) en ik spaar door voor een sub.

Hi! Toevallig gisteren een nogal uitgebreide luistersessie gehad met oa. die PSI 17s en 21s (en toevallig oa. ook met "Violator"), en ik ben om. Alleen wat ik me afvraag: waarom zou iemand de 21s met een sub (de 21s gaan van zichzelf al best laag voor nearfields) en geen 17s met een sub?

Ik zelf denk daar ook voor te gaan (ook met de KRK 12), maar zou wel willen weten waarom iemand zou besluiten om de 21s met een sub te combineren. :)
 
Hi! Toevallig gisteren een nogal uitgebreide luistersessie gehad met oa. die PSI 17s en 21s (en toevallig oa. ook met "Violator"), en ik ben om. Alleen wat ik me afvraag: waarom zou iemand de 21s met een sub (de 21s gaan van zichzelf al best laag voor nearfields) en geen 17s met een sub?

Ik zelf denk daar ook voor te gaan (ook met de KRK 12), maar zou wel willen weten waarom iemand zou besluiten om de 21s met een sub te combineren. :)

Die 21s gaan idd best laag, misschien net iets lager dan de specs doen vermoeden. Ik wilde eerst de 25-3 maar die waren te groot voor mijn studio en ik vond ze ook niet beter klinken dan de 21-2, behalve in het laag dan.

Ik had net een track gemaakt op de 21-2, met een hele dikke sub-laag, daarna moest ik optreden in Studio 80, dus daar speelde ik die track. (ze hebben supergoed geluid) Ik was toen helemaal omgeven door bass sound, dat voelde zo lekker. Een paar dagen later hoorde ik bij PrinsJan die KRK 12 in zijn studio en ik merkte al dat hij een diepere bass had dan ik en ik voelde dat hele diepe laag.
Dat wilde ik toen natuurlijk met die Studio 80 in mijn achterhoofd ook!
Ik heb toen de sub van PSI en KRK op proef genomen en ik vond de KRK lekkerder en die was ook een stuk goedkoper.
Ik geniet er nog steeds van elke dag. :) Mijn oude HR824s staan thuis naast te tv, die heb ik echt niet nodig voor referentie! hehe
 
Die 21s gaan idd best laag, misschien net iets lager dan de specs doen vermoeden. Ik wilde eerst de 25-3 maar die waren te groot voor mijn studio en ik vond ze ook niet beter klinken dan de 21-2, behalve in het laag dan.

Ik had net een track gemaakt op de 21-2, met een hele dikke sub-laag, daarna moest ik optreden in Studio 80, dus daar speelde ik die track. (ze hebben supergoed geluid) Ik was toen helemaal omgeven door bass sound, dat voelde zo lekker. Een paar dagen later hoorde ik bij PrinsJan die KRK 12 in zijn studio en ik merkte al dat hij een diepere bass had dan ik en ik voelde dat hele diepe laag.
Dat wilde ik toen natuurlijk met die Studio 80 in mijn achterhoofd ook!
Ik heb toen de sub van PSI en KRK op proef genomen en ik vond de KRK lekkerder en die was ook een stuk goedkoper.
Ik geniet er nog steeds van elke dag. :)


Ah ok, het is meer dat je (nog) lager wilde dan de 21s al gingen. Had je het van te voren geweten was je wellicht voor de 17s met een KRK gegaan?

Ik zit wat specs (pdfjes op de site van PSI) te vergelijken en de 21 is wel wat freq. rechter dan de 17, maar of ik dat verschil nou echt ga horen... Het verschil tussen de 21 en 25 is minder (maar wat een waanzinnige speaker is die 25! Maar goed, ik dwaal af).

Het zal er op neer komen dat ik beide setjes thuis zal moeten beluisteren, en als ik echt decadend ga lopen doen, schaf ik 21s met een sub aan.

Iemand ervaring met 17s en een sub?

(ik hik eigenlijk enorm tegen de prijs aan.... Ze zijn het wel waard hoor, maar... damn wat een centen!)
 
Ah ok, het is meer dat je (nog) lager wilde dan de 21s al gingen. Had je het van te voren geweten was je wellicht voor de 17s met een KRK gegaan?

Ik heb de 17s niet gehoord, wel de 14s die vond ik niet interessant.
Met het laag van 21s kom je er echt wel, dus je kan altijd daarmee beginnen en dan later nog een sub kopen je zit dan in ieder geval goed.. In het ergste geval kan de mastering het laag wat je misschien niet hebt gehoord altijd nog corigeren en daarnaast zullen er gewoonlijk geen rare dingen aan de hand zijn in dat frequentie gebied als je consequent bent met highpass filters. Toch is het wel erg lekker om lekker te kunnen tweaken aan de kick en bass.
Ik zou toch voor de 21s zijn gegaan, zoiets gaat namelijk aan mij knagen, je geeft een smak geld uit, kan je net zo goed iets meer uitgeven als je dan zeker weet dat het goed is ipv later te gaan denken dat die andere oplossing toch misschien beter was geweest terwijl je dan ook al veel geld hebt uitgegeven. Daarnaast slijten of verouderen die monitors niet, over 10 jaar kan je hier nog steeds vol genot op werken. Neem gewoon die setjes op proef, dan overtuig je jezelf.
 
Back
Top