Een headphonetip?

onzefree

synths are alive
Lid sinds
11 oktober 2006
Berichten
373
Locatie
Nijlen
Hey,

Ik dacht eraan om eens een headphone aan te schaffen.
Ik zit weer in een uitbreidingsfase (digitaal gaande enzo) en ik had het idee om een headphone te kopen. Maar niet zonder mijn helden eerst wat raad te vragen.:okdan:
Is het verstandig mixen naast monitors, ook met headphones te controlleren?
Wat zijn zo de eigenschappen van een goede headphone?
Wat is een goed bereik?
gevoeligheid? frequentiebereik? Power? gewoon zoveel mogelijk?
Is een headphone van 20 piek al voldoende?

nog tips en trics?

thx :halleluja
 
Mixen via monitors heeft sterk de voorkeur. Koptelefoon prima als controle voor sommige details. Of als je lastige buren hebt. Beetje koptelefoon is wel iets duurder dan 20 piek :) Ben zelf erg tevreden over de Beyer DT990. Kan je lang op hebben zonder dat ie gaat irriteren.
 
Ik heb een AKG K-271, Beyerdynamic DT-880 en DT-990. Allemaal geweldig.

Doe jezelf een plezier en spaar voor één van deze of een ander goed model van tussen de 200 en 300 euro. Eén van de beste uitgaves die je voor muziek maken kunt doen.
 
zolang je niet de intentie hebt met een hoofdtelefoon af te mixen (fysiek ook onmogelijk) zou ik inderdaad gaan voor een half-open systeem. Ik werk zelf met een Beyer DT-990 en heb laatst een DT-880 erbij aangeschaft en ze bevallen prima. Ook erg goed te gebruiken om gewoon lekker een plaatje te luisteren.

just my 0.02 cents
 
Om een HD600 of 650 een beetje tot zijn recht te laten komen heb je ook een dikke headphone amp nodig. Een slechte headphone amp kan ze laten klinken als een koptelefoon van 20 piek.:dj:
 
20 piek

20 piek

Hehe,
Ik heb me precies op glad ijs begeven door te vragen of een hoofdtelefoon van 20 piek iets voorstelt :gaap:. Wel, ik heb m'n lesje wel geleerd denk ik.
Mja, ik zal wel eens rondkijken. Wat ik zeker heb geleerd is, dat je best een hoofdtelefoon uitprobeert vooraleer je hem koopt (dus beter niet een wilde gok door het prentje op musicstorekoeln en bestellen maar :mexico:).
Of uitproberen in een lokale winkel en goedkoper bestellen in het buitenland, eventueel:smeris:.

Toch bedankt alvast voor de vele typetjes, Sennheiser (klonk al bekend in de oren:eureka:) en AKG blijkbaar zeker de moeite waard.

Maarreuhm, toch nog één vraagje;
de impedantie van de hoofdtelefoon, hoe moet je die in het oog houden bij een aankoop? Ik weet wat dat is (weerstand draad, weerstand spoel, condensator, jadejadejadeformules theorie etc.) maar hoe moet ik hem interpreteren in functie van een goede muziek(weergave of sterkte) bij hoofdtelefoon?

alvast :mega:.

edit: anderen types/merken ga ik wel bekijken hoor ;-) , iedereen heeft zijn smaak hé :biertje:
 
edit: anderen types/merken ga ik wel bekijken hoor ;-) , iedereen heeft zijn smaak hé :biertje:

Beyerdynamic DT 770 PRO 250 ohm heb ik hier. Ben ik ook zeer tevreden van. :okdan:

Heb die wat ze in musicstore keulen hadden hangen allemaal getest en vond deze even goed klinken als het 2e duurste model wat ze daar hadden. (de 2 duurste waren van AKG, die nummer 1 dervan klonk wel nog een stuk beter maar daar betaal je dan natuurlijk ook een pak geld voor) Denk dat ik 'm zo'n 150 euro betaald heb daar. Het is wel een gesloten koptelefoon.

groeten
 
akg k701

akg k701

Iemand nog meer ervaringen met de akg k701?
Liefst vs. k240.
 
Ik heb een senheiser hd25 en een beyerdynamic DT990, twee verschilende koptelefoons waarvan ik het laag in de dt990me soms zwaar irriteert maar wel luchtig klinkt met meer detail dan de hd25
mixen op een koptelefoon vind ik helemaal nix, daar zijn goede monitor speakers voor....
 
die beyer die maakt af en toe behoorlijk een windje idd!
er gaat uiteindelijk niets boven een ruimte voor wat het luisteren betreft
maar wil je trillende orlellen dan auw ... ik weet het eigenlijk nog steeds niet.
Bedankt voor de hulp ... not!
Tsja ik roep ook maar wat ;)
 
Back
Top