iPad Pro: Audio over USB, ken dat?

JohnDoe36

Gedeactiveerd account
Lid sinds
3 Maart 2003
Berichten
3.917
Weet iemand of audio over USB op de iPad Pro mogelijk is? Bijvoorbeeld de boutique serie van Roland of de bakken van Elektron?


Ik heb een interface op het oog zonder inputs maar wel met 3 USB porten. :P
 
Dat hangt af van de audio interface of deze class compliant is,
ik heb hier bijvoorbeeld een MOTU Ultralite MK4 die doet het prima op de Ipad Air 2, compleet met de midi in/uit connecties!

Je hebt hiervoor wel zgnd camera connection kit voor nodig.
Er is de peperdure Apple uitvoering, maar ook iets wat goedkopere zoals deze, die het bij mij prima doet:
https://www.eforyou.nl/Lightning-com...-camera-reader

De MC-707 word niet gezien door de Ipad, dus deze is niet class compliant, denk dat dan ook geld voor de boutique serie.
Hopelijk komt daar verandering in via Roland, door IOS ondersteuning.

Maar reken er niet op!
 
Dat hangt af van de audio interface of deze class compliant is,
ik heb hier bijvoorbeeld een MOTU Ultralite MK4 die doet het prima op de Ipad Air 2, compleet met de midi in/uit connecties!

Je hebt hiervoor wel zgnd camera connection kit voor nodig.
Er is de peperdure Apple uitvoering, maar ook iets wat goedkopere zoals deze, die het bij mij prima doet:
https://www.eforyou.nl/Lightning-com...-camera-reader

De MC-707 word niet gezien door de Ipad, dus deze is niet class compliant, denk dat dan ook geld voor de boutique serie.
Hopelijk komt daar verandering in via Roland, door IOS ondersteuning.

Maar reken er niet op!

Heb geen connection kit nodig. De iPad Pro is USB-C en de interface die ik wil bestellen heeft ook USB-C en daar zitten weer 3 USB-A ports op. :)

14757101_800.jpg - Click image for larger version  Name:	14757101_800.jpg Views:	0 Size:	49,6 KB ID:	3764336


Is er iemand die een Elektron bak heeft en een iPad Pro en dit kan testen? all hun nieuwe bakken zijn als het goed is class compliant.
 
Misschien hier een helpend antwoord sinds vandaag bij Sonicstate:
https://sonicstate.com/news/2020/06/11/elektron-upgrades-digitakt-digitone/

Class Compliant USB Audio
Class Compliant USB Audio has come to the Digi machines. Connect your Digitakt or Digitone to a compatible phone, tablet, or computer, and easily capture the audio recording from your unit on the fly. And this is just scratching the surface of what is possible. Hook up to all kinds of apps to add extra control in any number of ways: more effects, more LFOs, more freedom.

;)
 
De Iconnectivity interfaces (behalve de nieuwe Mio's) bieden audio (en midi) over USB!

Ze maken toffe dingen. Helaas niet meerdere usb poorten op hun modellen waardoor er alsnog een losse hub aan moet hangen.
Daarom is voor wat ik wil de Air Hub een oplossing die makkelijker is. :)
 
De Digi's van Elektron zijn sinds kort class compliant...! De octa niet.

En die Airhub... ik begrijp de gedachte. Het is wel een M-audio en eerlijk gezegd heb ik maar weinig goede, goed doordachte, lang ondersteunde, kwalitatief hoge spullen van ze gezien. Bij komt er niks meer van in huis.
 
Ze maken toffe dingen. Helaas niet meerdere usb poorten op hun modellen waardoor er alsnog een losse hub aan moet hangen.
Daarom is voor wat ik wil de Air Hub een oplossing die makkelijker is. :)

Hun nieuwe modellen weet ik niet, maar de ICM4+ heeft 3 USB poorten waar je dus 3 computers/IOS aan kunt hangen. De USB host poort moet je inderdaad een hub aanhangen als je daar 8 USB MIDI devices aan wilt hangen.
 
De Digi's van Elektron zijn sinds kort class compliant...! De octa niet.

En die Airhub... ik begrijp de gedachte. Het is wel een M-audio en eerlijk gezegd heb ik maar weinig goede, goed doordachte, lang ondersteunde, kwalitatief hoge spullen van ze gezien. Bij komt er niks meer van in huis.

Ik heb er nog steeds niet 1 binnen maar verwacht dat het ding prima zal werken met weinig noise op de outputs. Inputs heeft het niet helaas, maar de prijs is laag, is compact en de enige audio interface met usb hub.
 
Back
Top